Uusi DAF XF -sarja – vuoden kuorma-auto 2018 Slovakiassa

Uusi DAF XF valittiin vuoden kuorma-autoksi jo neljännen kerran. Slovakialaiset liikennöitsijät ja kuorma-auton kuljettajat äänestivät yhteistuumin DAF:n pitkien matkojen lippulaivakuorma-auton vuoden 2018 parhaaksi kuorma-autoksi. Palkinto on Slovakian johtavan kuorma-autoilulehden Transport a Logistikan myöntämä. Sen lukijat ylistivät XF-kuorma-autojen kehittynyttä tekniikkaa, alhaisia käyttökustannuksia ja ensiluokkaista ajomukavuutta.

Transport a Logistika -lehden tunnustus on jatkoa uuden XF:n viimeaikaiselle menestykselle: se valittiin vuoden 2018 kansainväliseksi kuorma-autoksi Puolassa, ja Sloveniassa se sai kansallisen vuoden kuorma-auto -tunnustuksen.

”Alan huippujen joukossa”

”Uusi DAF XF palkittiin vuoden kuorma-auto 2018 -palkinnolla erinomaisen toimintatehokkuutensa, innovatiivista tekniikkaa hyödyntävän voimansiirtonsa ja ensiluokkaisen ajomukavuutensa ansiosta”, toteaa Viliam Bujna, Transport a Logistika -lehteä julkaisevan LUXUR Median toimitusjohtaja. ”Uusi DAF XF on yksinkertaisesti paras.”

”Todistetusti minimaaliset käyttökustannukset”
Viliam Bujna jatkaa: ”Lukijoidemme mukaan XF:n ajomukavuus on omaa luokkaansa alallaan. Ohjaamossa on erittäin hiljaista ja siellä on paljon tilaa. Uusimpien tekniikoiden käyttö, PACCAR MX -moottoreiden täydellinen kohdistus, TraXon-automaattivaihteisto sekä erittäin alhaiset kierrosnopeudet takaavat uudet taka-akselit pitävät käyttökustannukset erittäin matalina ja tarjoavat erinomaiset ajo-ominaisuudet.”

Suuri tunnustus
”Arvostamme todella paljon valintaamme vuoden kuorma-autoksi 2018, sillä valinta tehtiin merkittävässä äänestyksessä Slovakiassa”, kertoo Harry Wolters, DAF Trucksin johtoryhmän jäsen ja Euroopan myyntipäällikkö. ”Äänestäjät ovat muun muassa liikennöitsijöitä, kuorma-auton kuljettajia ja muita liikenne- ja logistiikka-alalla päivittäin työskenteleviä henkilöitä, joten he tietävät, mitä erinomaiselta kuorma-autolta vaaditaan.”