OBH Nordican uutuus Rustic Evolution – keveys ja valuraudan lyömättömät ominaisuudet yhdessä

Valuraudan paisto- ja haudutusominaisuudet ovat erinomaisen lämmönjohdon ansiosta ylivertaiset muihin materiaaleihin verrattuna. Ja oikein pidettynä valurauta on ikuista. OBH Nordican uuden Rustic Evolution -sarjan tuotteet on valmistettu kevytvaluraudasta, ja ovat siksi perinteiseen valurautaan verrattuna puolta kevyempiä.

Valurautapannut ja -padat kuuluvat jokaisen ammattikokin vakiovarusteisiin. Valurauta johtaa ja sitoo lämpöä tasaisesti säilyttäen lämmön pitkään, mikä tekee siitä materiaalina ylivertaisen. Paistotulos valurautapannulla on erinomainen ja ruoan paistopinnasta tulee kaunis. Valurauta ei myöskään naarmuunnu, ja se kestää metallisten työvälineiden käytön, korkeat lämpötilat sekä liekittämisen.

Valuraudan ainoa haitta onkin ollut sen painavuus. Nyt uuden valmistusteknologian avulla ongelma ratkeaa. OBH Nordican Rustic Evolution -sarjan kevytvaluraudasta valmistetut paistinpannut ja kattila ovat 50 % kevyempiä kuin vastaavat perinteisestä valuraudasta valmistetut tuotteet.

Rustic Evolution -sarjan tuotteet valmistetaan painevalulla, eli puristamalla kuumaa valurautaa yhteen. Tällä teknologialla valurauta pystytään työstämään ohuemmaksi säilyttäen silti kaikki materiaalin hyvät ominaisuudet. Näin tuotteista saadaan kevyempiä ja helpompia käsitellä.

Rustic Evolution -sarjaan kuuluu kattila, wokpannu ja viisi erikokoista paistinpannua. Ulkopinta on emaloitu ja sisäpinta on esikäsitelty rapsiöljyllä. Sarjan tuotteissa ei ole käytetty mitään kemiallisia pinnoitteita. Rustic Evolution -pannut ja kattila sopivat myös induktioliedelle ja uunissa käytettäväksi. Tuotteilla on viiden vuoden takuu.

OBH Nordica Rustic Evolution -tuotteiden suositushinnat: kattila (5 l) 89,90 euroa, wokpannu (26 cm) 69,90 euroa, paistinpannu 20 cm 59,90 euroa, paistinpannu 24 cm 64,90 euroa, paistinpannu 26 cm 69,90 euroa, paistinpannu 28 cm 79,90 euroa ja paistinpannu 30 cm 84,90 euroa. Tuotteet ovat myynnissä syyskuusta alkaen.

Tuotetiedot:

• kevytvalurautaa, ulkopinta emaloitu
  • vetoisuus 5 litraa
  • kestää korkeita lämpötiloja, liekittämistä ja soveltuu uunissa käytettäväksi
  • sopii kaikille liesityypeille, myös induktiolle
  • kestävä materiaali, ei kemiallista pinnoitetta

Lisätietoja tuotteista ja tuotekuvat:

Pauliina Pirinen, OBH Nordica Finland, 09-89461525, pauliina.pirinen@obhnordica.fi. www.obhnordica.fi

Tuotteita myyvät hypermarketit, tavaratalot ja hyvin varustellut erikoisliikkeet kautta maan.

• valurauta
  • kevytvalurauta
  • valurautapannu
  • paistinpannu
  • paistinpannu pihvien paistamiseen
  • paistopata

OBH Nordica on innovatiivinen pohjoismainen kodin pienkoneita ja taloustavaroita maahantuova yritys, jolla on maaorganisaatiot Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Tuotekehittelyn ja -valikoiman lähtökohtana ovat pohjoismaiset markkinat, mikä näkyy tuotteiden muotoilussa sekä niiden toiminnoissa. Konsernin yhteinen liikevaihto on n.100 miljoonaa euroa, ja se työllistää 145 henkilöä, joista Suomessa 14 henkilöä. OBH Nordica Finland Oy on toiminut nykyisessä muodossaan vuodesta 2003, jonka jälkeen yritys on nelinkertaistanut liikevaihtonsa ja saavuttanut markkinajohtajan aseman useimmissa edustamissaan tuoteryhmissä. Yrityksen tuotteet ovat myynnissä Suomen kaikissa merkittävissä myyntikanavissa.