On aika vaihtaa kalsarit! Black Horsen boksereita valmistetaan nyt kierrätetyistä muovipulloista

Muoviroskan määrä huolestuttaa yhä useampaa suomalaista. Black Horse vastaa muovihaasteeseen lanseeraamalla laadukkaat ja hengittävät bokserit, jotka on valmistettu 90 % GRS-sertifioidusta kierrätysmuovista.

65 % suomalaisista haluaa suosia vastuullisiksi kokemiaan brändejä ja tuotteita, mutta moni kokee vastuullisten valintojen tekemisen vaikeaksi.* Suomen suosituin miesten alusvaatemerkki Black Horse laukkaa apuun ja tuo markkinoille bokserit, joiden valmistusmateriaalista 90 % tulee kierrätetyistä muovipulloista valmistetusta polyesterista. Yksien boksereiden valmistukseen käytetään kolmesta neljään kierrätyspulloa, loput 10 % boksereista on elastaania. Black Horsen kierrätysboksereille on myönnetty GRS-sertifikaatti, joka on yksi tiukimmista kierrätysmateriaalien standardeista.

”Ympäristöongelmat ja muovi merissä ovat meidän kaikkien yhteisiä ongelmia. Näiden uutuusboksereiden myötä haluamme vauhdittaa muovin kierrätystä ja myös herättää keskustelua aiheesta. Se, että boksereiden materiaali hengittää, joustaa ja bokserit tuntuvat mukavalta päällä osoittaa, että myös kierrätysmateriaaleista valmistetuista tuotteista voi saada erittäin hyviä alusvaatteita”, kertoo Black Horsen markkinoinnista vastaava Emilia Kajamaa.

Black Horsen uutuusbokserit tulevat markkinoille tammikuussa ja ovat myynnissä ruokakaupoissa, tavarataloissa sekä blackhorse.fi -verkkokaupassa.

Myös Orkla vastaa muovihaasteeseen

1970-luvulta asti miesten alusasumarkkinoilla vaikuttanut Black Horse on kuulunut Orkla-konserniin vuodesta 2016. Yksi Orklan tärkeimmistä vastuullisuustavoitteista on kehittää tuotteita, joilla on pienempi ilmastovaikutus. Orkla on myös mukana eurooppalaisessa The Circular Plastics Alliance -aloitteessa, jonka tavoitteena on ottaa 10 miljoonaa tonnia kierrätysmuovia käyttöön Euroopassa vuoteen 2025 mennessä.

”Ilmastonmuutos ja muoviroskan määrä huolettavat suomalaisia kovasti, ja teemme jatkuvasti töitä voidaksemme tarjota kuluttajille vastuullisempia vaihtoehtoja. Uusien Black Horse -boksereiden lisäksi Orkla-tuoteperheeseen kuuluvat esimerkiksi kierrätysmuovista valmistetut Jordan Green Clean -hammasharjat sekä Felixin ketsuppipullot, joissa neljäosa muovista on Clean-PET kierrätysmuovia”, kertoo Nina Olin, Orklan viestintäjohtaja Suomessa.

*Lähde: Orklan Sustainable Life Barometer -tutkimus 2019

Lisätietoja ja tuotetiedustelut:

Brand Manager Emilia Kajamaa, emilia.kajamaa@orkla.fi
Viestintäasiantuntija Eine Alho, eine.alho@orkla.fi

Lue myös:

Suomalaiset kuluttajat haluavat tehdä ympäristöystävällisempiä valintoja. Orklan tiedote 12.11.2019.
Orkla allekirjoitti eurooppalaisen muovijulistuksen. Orklan tiedote 20.9.2019.

Orkla on Pohjoismaiden suurin päivittäistavarakaupan tuotemerkkien toimittaja. Edustamme Suomessa yli 70 tuotemerkkiä arjen ja juhlan jokaiseen hetkeen.