Risifrutti: Vähemmän sokeria, uusia makuja ja raikas pakkausdesign

Risifrutti-tuoteperhe uudistuu ja laajenee syksyn 2017 aikana. Tuotteiden sokeripitoisuutta vähennetään ja pakkauksia uudistetaan. Kauppojen hyllyille tuodaan myös kaksi kuluttajien toivomaa uutuutta: Risifrutti Ilman lisättyä sokeria sekä Risifrutti Kirsikka.

Sokeri herättää keskustelua ja kuluttajat toivovatkin vähemmän sokeria sisältäviä vaihtoehtoja. Risifrutti vastaa kuluttajien kysyntään vähentämällä tuotteiden sokeripitoisuutta – tutusta mausta tinkimättä.

”Tavoitteenamme on vähentää lisätyn sokerin määrää 25 % kaikissa Risifrutti-tuotteissa vuoteen 2020 mennessä. Lisäksi tuomme syksyllä markkinoille steviakasvista peräisin olevalla makeutusaineella makeutetun Risifrutin. Vadelma-passionin makuisessa uutuudessa ei ole lainkaan lisättyä sokeria”, kertoo markkinointipäällikkö Mervi Nieminen Orkla Suomelta.

Syksyllä alkaa myös liukuvasti toteutettava Risifrutin pakkausuudistus.

”Uudet värikkäämmät pakkaukset välittävät kirkkaammin Risifrutin brändimielikuvaa leikkisänä, sallittuna herkkuna, joka ei ota elämää liian vakavasti”, Nieminen sanoo.

Kolmas Risifrutti-uudistus on Risifrutti Kirsikka. Myös uuden makuvariantin kohdalla on kuultu kuluttajien toiveita.

”Keski-Euroopassa kirsikka on erittäin suosittu maku välipalatuotteissa. Olemme saaneet runsaasti toiveita kirsikanmakuisen Risifrutin osalta myös Suomessa”, kertoo Nieminen.

Sekä Risifrutti Kirsikka että variantti ilman lisättyä sokeria tulevat saataville K-ryhmän kauppoihin.

Risifrutti-tuoteperheeseen kuuluu seitsemän herkullista makuvaihtoehtoa, joista Mansikka ja Vadelma ovat saatavana myös isommassa XL-pakkauskoossa. Kaikki Risifrutit ovat gluteenittomia ja tarjolla on myös mansikanmakuinen laktoositon Risifrutti. Tuotesarjaan kuuluu myös mansikan ja metsänmarjanmakuiset Mannafrutit.

Lisätietoja: Markkinointipäällikkö Mervi Nieminen, p. 020 785 4000, mervi.nieminen@orkla.fi

Orkla Foods Finland valmistaa, myy ja markkinoi Suomessa useita vahvoja ja tunnettuja tuotemerkkejä: Abba, Ahti, Anamma, Boy, Ekströms, Felix, Frödinge, FunLight, Grandiosa, Jacky, Kallen, Pastella, Paulúns, Risifrutti, Tiira ja Vesta. Orkla Foods Finlandilla on vihannes- ja kalasäilyketehtaat Turussa, jossa valmistetaan Felix-vihannessäilykkeitä ja Ahti- ja Vesta-sillit sekä Tiira-maustekalat ja suolasilakat. Vuonna 2016 Orkla Foods Finlandin liikevaihto oli 95 miljoonaa euroa, ja yrityksen palveluksessa työskenteli keskimäärin 153 henkilöä mukaan lukien määräaikaiset kausityöntekijät. Orkla Foods Finland kuuluu norjalaiseen Orkla-konserniin.