Suomalaisten suosikkipizzassa maistuvat kana, mozzarella ja pesto

Kiistan ananaksen asemasta pizzatäytteiden joukossa voi viheltää poikki. Ananas kuuluu pizzaan, ainakin jos asiassa on uskominen suomalaisten mielipiteeseen. Grandiosa pyysi suomalaisia rakentamaan suosikkipizzan kolmesta täytteestä. Tasaväkisinä kärkeen pääsivät kombot kana, mozzarella ja pesto sekä kana, homejuusto ja ananas. Näistä Grandiosa toteuttaa ensin mainitun. Kauppoihin uutuus saapuu keväällä.

Suomen jääkiekkomaajoukkueen virallinen yhteistyökumppani Grandiosa on aloittanut tulevan kevään MM-kisavalmistelut siitä tärkeimmästä, eli kotikatsomon evästämisestä. Pakastepizzajätin heinä-elokuussa 2017 tekemässä verkkokyselyssä* selvitettiin suomalaisten suosikkipizzan koostumus.

Kyselyyn vastasi reilut 2000 henkilöä ja toinen suosituimmista makuyhdistelmstää – kana-mozzarella-pesto – tuodaan leijonafanien ja muiden pizzan ystävien saataville kevään 2018 aikana, ennen Tanskassa 4.5.2018 käynnistyviä jääkiekon MM-kisoja.

”Halusimme antaa kuluttajille mahdollisuuden osallistua tuotekehitykseen ja tuoda markkinoille aivan uuden, kuluttajien itsensä räätälöimän tuotteen”, kertoo Grandiosa-brändistä vastaava pakasteiden tuoteryhmäpäällikkö Johan Finnberg Orkla Foods Finlandilta.

Verkkokyselyssä ihmisiä pyydettiin paitsi rakentamaan suosikkipizza, myös nimeämään oma suosikkinsa. Finnbergin mukaan kyselyssä saadut ehdotukset otettiin huomioon uutta pizzaa nimettäessä. Uutuus saa nimen Pollo Mozzarella.

”On mukava huomata, kuinka innostuneesti ihmiset osallistuivat kyselyyn ja antoivat panoksensa uuden tuotteen kehittämiseen. Kiinnostavana yksityiskohtana mainittakoon, että kiistelty ananas todellakin kuuluu suomalaisten pizzaan”, Finnberg toteaa.

Uusi pizza täydentää Grandiosan laajaa pakastepizza-tuoteperhettä, joka koostuu erimakuisista kiviuuni-, pannu- ja välipalapizzoista. Tuotevalikoimaan kuuluu myös gluteeniton pizza.

Lisätietoja: tuoteryhmäpäällikkö Johan Finnberg, johan.finnberg@orkla.fi, p. 020 785 4024.

* Kysely toteutettiin SurveyPal-verkkokyselynä. Kyselyyn vastasi 2053 henkilöä 20.6.–15.8.2017 välisenä aikana.

Orkla Suomi on Orklan suomalaisten elintarvikeyhtiöiden muodostama operatiivinen kokonaisuus. Orkla Suomen tuotemerkkejä ovat mm. Abba, Ahti, Anamma, Boy, Ekströms, Felix, Frödinge, FunLight, Grandiosa, Jacky, Kantolan, Kallen, Oolannin, Panda, Pastella, Paulúns, Risifrutti, Taffel, Tiira ja Vesta. Yhtiöllä on vihannes- ja kalasäilyketehtaat Turussa, snacks- ja pakasteperunatehdas Ahvenanmaalla sekä makeistehdas Vaajakoskella. Vuonna 2016 Orkla Suomen liikevaihto oli 199 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa työskenteli keskimäärin 456 henkilöä.