Damixalle kolme arvostettua muotoilupalkintoa!

Tanskalainen Damixa on juuri saanut kolme arvostettua, kansainvälistä Red Dot -muotoilupalkintoa vuoden 2016 parhaasta tuotesuunnittelusta. Kaikki kolme tuotetta palkitaan luokassa "High Design Quality". Kyseessä ovat kaksi keittiöhanaa ja yksi suihkuhana, joille kaikille on tunnusomaista se, että niissä yhdistyy arjen käytännöllisyys ja kaunis muotoilu yhdessä ja samassa tuotteessa.

Suuren luokan kansainvälinen tunnustus - asia ei tästä enää suurene kun Red Dot -tuomaristo päättää antaa tunnustusta kaikille kolmelle tanskalaiselle designille parhaan tuotesuunnittelun palkinnolla vuodelta 2016. Yli 5200 tuotetta ympäri maailmaa osallistui 31 kategoriaan, eli palkinnoista todella taisteltiin.

Kolme hyvin erilaista tuotetta on saanut 41-henkisen tuomariston tunnustuksen.

A-Pex -suihkujärjestelmä on hyvin minimalistisesti muotoiltu tekemättä silti kompromisseja mukavuuden suhteen.

Tradition-keittiöhana on klassisesti muotoiltu, mutta ulosvedettävä letku vastaa nykyajan kuluttajien tarpeita. Slate Pro -hana vie tämän toiminnallisuuden vielä pidemmälle, koska sen juoksuputki on joustavaa silikonia. Juoksuputken voi lisäksi irrottaa pitimestään ja liikuttaa ympäri.

– Red Dot on arvostetuin kansainvälinen design-palkinto, joten olemme valtavan ylpeitä saadessamme kaikki kolme palkintoa kerralla. Tämä on ensimmäinen kerta Damixan historiassa. Damixan strategia on tuoda markkinoille uusia, innovatiivisia tuotteita joka vuosi, joten tämä on meille tärkeä merkkipaalu, sanoo Ole Sander, FM Mattson Mora Group Danmarkin toimitusjohtaja.

Kyseessä on 9., 10. ja 11. Red Dot -palkinto, jonka tanskalainen muotoilubrändi Damixa saa innovatiivisista tuotteistaan. Ne ovat osoitus siitä, että tanskalainen muotoilu on edelleen vahvassa asemassa kansainvälisessä maailmassa. Tämän valinnan ansiosta A-Pex, Tradition ja Slate Pro ovat mukana Red Dot voittajien kirjassa 2016, ja ne pääsevät näytteille Saksan Essenissä olevaan Red Dot -museoon, sekä verkkosivustolle www.red-dot.de.

• Yritystoimi, yleinen

• reddot
  • apex
  • slatepro
  • damixa
  • muotoilupalkinto
  • muotoilu
  • hana

FM Mattsson Mora Group Ab harjoittaa vesikalusteiden valmistusta, myyntiä ja tuotekehittelyä tuotemerkkeinään FM Mattsson, Mora Armatur ja Damixa. Pohjoismaat ovat konsernin päämarkkina-alue. Liikevaihto on yli 100 miljoonaa EUR ja työntekijöitä on yli 550.