Uusi Pine-sarja Damixalta

Täysin uusi ja täydellinen hana- ja termostaattisarja näkee päivänvalon. Se on Tanskassa suunniteltu Pine-sarja, jonka on suunnitellut Damixan omat suunnitteluinsinöörit. Tavoite oli luoda järkevä ja edullinen hana, joka on samanaikaisesti varmatoiminen ja monipuolinen tehden hanasta siten houkuttelevan valinnan.

- Muotoilu on yksinkertainen ja klassinen, mutta sen pyöristetyt kulmat tekevät siitä modernimman. Tuotteissa ei ole kaikkia mahdollisia ylimääräisiä hilavitkuttimia, koska tavoitteemme on ollut koko ajan luoda jotain yksinkertaista, käyttäjäystävällistä ja helppokäyttöistä, selittää uuden sarjan suunnittelija, suunnitteluinsinööri Claus Rantzau.

Tekee hyvää ympäristölle ja kukkarolle

Kaikissa Pine-sarjan tuotteissa on ympäristöystävällinen kylmäkäynnistystoiminto. Tämä tarkoittaa, että hana aukaistaessa keskiasennossa tulee vain kylmää vettä ulos. Vanhemmissa hanoissa tulee ulos yhtä paljon kylmää ja lämmintä vettä, mutta se tuntuu kylmältä, koska lämpimällä vedellä kestää aikaa tulla ulos. Käytännössä tämä on myös epämukavaa. Tämä kuitenkin säästää paljon rahaa. Kylmäkäynnistystoimintotestit sekä asuintaloissa että suuremmissa julkisrakennusten saniteettitiloissa osoittavat, että se säästää noin 30 % energiankäytössä – mukavuudesta tinkimättä.

Pine-sarjan kylpyhuonetuotteissa on 6 litran ilmasekoitin, mutta keittiötuotteissa on 8 litran ilmasekoittaja hanan päässä. Se on myös selvästi pienempi, kuin muiden nykyisin käytössä olevissa tuotteissa. Testit osoittavat, että pienemmän vesimäärän ja kylmäkäynnistyksen yhdistelmä tarkoittaa, että uusi Pine-vesihana ansaitsee itsensä takaisin kotioloissa noin vuodessa (riippuen käyttötiheydestä ja -tavoista).

Varma valinta

Pine-sarja on täydellinen. Se koostuu sekä korkeista että matalista keittiötuotteista, käsienpesuallashanoista ja pohjaventtiileistä ja termostaateista suihkuihin ja kylpyammeisiin. Muotoilu on perusteellista. Se on yksinkertaista tanskalaista designia, jossa on sisäänrakennettuja vedensäästötoimintoja. Tämä tekee sarjasta varman valinnan neuvojille ja energiakonsulteille sekä käytettäväksi yhtä hyvin asuintaloissa kuin suuremmissa rakennusprojekteissakin.

• damixa

FM Mattsson Mora Group Ab harjoittaa vesikalusteiden valmistusta, myyntiä ja tuotekehittelyä tuotemerkkeinään FM Mattsson, Mora Armatur ja Damixa. Pohjoismaat ovat konsernin päämarkkina-alue. Liikevaihto on yli 100 miljoonaa EUR ja työntekijöitä on yli 550.