UUSI TOIMITUSJOHTAJA OSTNOR FINLAND OY:LLE

Ostnor- konserni osti Damixa- tuotemerkin toukokuussa 2014 täydentämään konsernin hanamerkkejä FM Mattssonia ja Mora Armaturia. Elokuussa 2015 Ostnor tiedotti, että yritys ottaa haltuun Damixan myyntivastuun Suomessa nykyiseltä toimittajalta ja kerää näin ollen kaikki konsernin tuotemerkit samaan organisaatioon. Aki Helminen astuu Ostnor Finland Oy:n toimitusjohtajan virkaan lokakuussa 2015.

– Aki Helmisestä saamme johtajan, jolla on selkeä myynti- ja tulossuuntaus. Hänen kokemuksensa kuluttajapuolen myynnistä jälleenmyyjien kautta tuo meille arvokasta tietotaitoa. Me uskomme, että hän on oikea henkilö kehittämään toimintaamme Suomessa mitä tulee sekä myyntiin että kannattavuuteen, samalla integroiden Damixan Suomen tytäryhtiöömme, sanoo Ostnorin toimitusjohtaja ja konsernijohtaja Claes Seldeby.

Aki Helminen on vuosien saatossa toiminut monessa johtavassa asemassa Whirlpool- yhtiössä. Hän on työskennellyt mm. Suomen maajohtajana sekä kaupallisena johtajana Norjalle sekä Suomelle.

– On erittäin mukava päästä johtamaan Suomen tiimiä sekä auttaa Ostnoria kehittymään eteenpäin yrityksenä. Ostnorilla on pitkä historia sekä vahva asema markkinoilla Pohjoismaissa. Uskon, että Ostnorilla on suuri potentiaali kehittyä myös Suomen markkinoilla. Minulla on pitkä kokemus työskentelystä myynnin, markkinoinnin sekä tuotekehityksen parissa. Odotankin suuresti, että pääsemme kolmella vahvalla tuotemerkillä rakentamaan menestyksellistä yhteistyötä Ostnor Finland Oy:n asiakkaiden kanssa, sanoo Aki Helminen, Ostnor Finland Oy:n tuleva toimitusjohtaja.

Lisätietoja:

Claes Seldeby, toimitusjohtaja sekä konsernijohtaja Ostnor AB, +46 (0)70 631 6405

Ostnor harjoittaa vesikalusteiden valmistusta, myyntiä ja tuotekehittelyä tuotemerkkeinään FM Mattsson, Mora Armatur ja Damixa. Pohjoismaat ovat konsernin päämarkkina-alue. Liikevaihto on yli 100 miljoonaa EUR ja työntekijöitä on yli 550.