Fordilta Mountune-tehopäivitykset Focus ST:hen ja Fiesta ST:hen

Fordilta Mountune-tehopäivitykset Focus ST:hen ja Fiesta ST:hen

• Fordilta tulee viralliset Mountune-tehopäivitykset sekä Focus ST:hen että Fiesta ST:hen
  • Mountune-päivitetyn Focus ST:n tehot ovat 275 hv ja se kiihtyy nollasta sataan alle 6 sekunnissa
  • Mountune-päivitetyn Fiesta ST:n tehot ovat 215 hv ja kiihtyvyys nollasta sataan 6,7 sekuntia
  • Virallisen päivityksen tekeminen kestää alle 90 minuuttia ja se sisältää Fordin takuun. Päivitys on saatavana valituilla Euroopan markkinoilla Suomi mukaanlukien syyskuusta lähtien. Ennakkohinnat, jotka vahvistetaan myöhemmin, ovat alkaen 1.690 euroa Focukseen ja 840 euroa Fiestaan (hinnat sisältävät 24 %: alv:n). Päivitettyinäkin molemmat mallit ovat edullisempia kuin monet kilpailevat mallit

Helsinki 19.8.2013 – Fordin ihastusta herättäneisiin suorituskykyisiin autoihin, Focus ST:hen ja Fiesta ST:hen, saa syksyllä viralliset Mountune-tehopäivitykset.

Päivityspaketit on kehittänyt kilpamoottorien ja henkilöautojen virittämiseen erikoistunut Mountune. 2.0 litran EcoBoost-moottorilla varustetun Focus ST:n tehot nousevat 275 hevosvoimaan. Siinä on 10 hevosvoimaa enemmän kuin esimerkiksi Porsche Boxsterissa ja silti Focus ST on merkittävästi edullisempi.

Jopa Ford Sierra Cosworth RS500 häviäisi Mountune-päivitetylle Focus ST:lle, joka kiihtyy nollasta sataan alle 6 sekunnissa. Se kiihtyy yli puoli sekuntia päivittämätöntä Focust ST:tä nopeammin.

Virallisen Mountune-päivityksen saa myös Fiesta ST:hen, jolloin sen tehot nousevat 215 hevosvoimaan. Se kiihtyy nollasta sataan 6,7 sekunnissa, kun tehdasmallin kiihtyvyys on 6,9 sekuntia. Päivitetty versio kiihtyy nopeammin kuin esimerkiksi Mercedes-Benz SLK 200 AMG Sport 7G-Tronic Plus, vaikka autot ovatkin aivan eri hintaluokissa.

Mountune-päivitys parantaa sekä Focus ST:n että Fiesta ST:n kiihtyvyyttä. Focus ST:n vääntömomentti nousee 400 Nm:iin, mikä parantaa sen kiihtymistä 50-100 km/t:ssa 0,8 sekuntia 4,9 sekuntiin nelosvaihteella. Fiesta ST:n vääntömomentin huippu on 320 Nm*, jolloin se kiihtyy nelosvaihteella 50-100 km/t:ssa 5,7 sekunnissa, 0,7 sekuntia aiempaa nopeammin.

Kaikki Ford-jälleenmyyjät, jotka edustavat Mountunea, voivat tehdä asennuksen. Asennus Fiesta ST:hen kestää alle tunnin ja Focus ST:hen alle puolitoista tuntia. Auton alkuperäinen Ford-takuu jatkuu normaalisti.

“Fordin ST-mallit ovat ilman päivitystäkin erittäin suorituskykyisiä, mutta Mountune-päivityksellä otamme autoista kaiken ilon irti”, kertoo Tyrone Johnson (Ford Team RS Engineering Manager).

Focus ST:n Mountune-päivitykseen kuuluvat kevytmetallivalettu ilmanottokanava, ilmansuodatinelementti, suurempi kevytmetallinen ahtoilman jäähdytin joko hopeisena tai mustana ja ainutlaatuinen kalibrointi. Fiesta ST:ssä puolestaan on uudelleenmuotoiltu ilmanotto-ohjain toisioilmanottokanavalla, ilmansuodatinelementti ja ainutlaatuinen kalibrointi.

Focus ST:n Mountune-päivitys maksaa 1.690 euroa hopeana ja 1.770 euroa mustana, mutta auto on silti halvempi kuin esimerkiksi Volkswagen Golf GTi. Fiesta ST:n Mountune-päivityksen hinta on 840 euroa, ja auto on edelleen halvempi kuin esimerkiksi Peugeot 208 GTi ja Renaultsport Clio 200 Turbo.

“Teimme tiiviisti yhteistyötä Fordin insinöörien kanssa saadaksemme markkinoiden parhaan vastineen rahalle”, kertoo David Moore (Marketing Manager, Mountune).

Fiesta ST:n ja Focus ST:n Mountune-päivitykset ovat saatavana valituilla markkinoilla Euroopassa syyskuusta alkaen.

Suomen virallisena Mountune Pro-Dealerinä toimii porilainen Auto Oy Vesa-Matti.

*Arvot on saatu käyttäen aikarajoitettua yliahtopainetta

Lisätiedot: Riitta Salin, Oy Ford Ab, (09) 351 700, rsalin1@ford.com

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja valmistetaan tai myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee yhteensä noin 177 000 henkilöä ja sillä on 65 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiön automerkkejä ovat Ford ja Lincoln. Yhtiö tarjoaa myös rahoituspalveluita, joita varten on olemassa oma yhtiö, Ford Motor Credit Company. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista löytyy osoitteesta www.ford.com

Euroopan Ford valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 47 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 67 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 22 tuotantolaitosta, joista 13 on Fordin omia tai enemmistöomistuksessa ja 9 yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 - samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.