Pågenilta maukkaimmat leipäherkut joulukauteen

Vuoden paras juhla tekee taas tuloaan – jouluna nautitaan vuoden odotetuimmista herkuista läheisten kanssa! Tästä kirjeestä löydät joukon inspiroivia joulureseptejä sekä vinkit sesongin maukkaimpiin ruoka- ja kahvileipiin.

Kauden leivissä ja leivonnaisissa maistuu joulu

• Vehnästä ja rukiista taikinajuureen leivottu Jouluisa-leipä saa makeutensa vierteestä, rusinoista ja siirapista, ja sen kaveriksi sopivat suolaiset juustot sekä makeat hedelmät.
  • Kauppojen hyllyiltä löytyvät jälleen myös suositut Gifflar Piparkakku -puustit, joissa yhdistyvät korvapuustin vastustamaton pehmeys sekä jouluiset mausteet: kaneli, neilikka, inkivääri, kardemumma.
  • Joulun herkkupöytiin sopivat mainiosti myös klassikkolimppumme: mehevä PågenLimppu sekä puolukkaisen hapan Limpukka. Molemmat klassikot erottuvat joulukuun ajan leipähyllystä tonttuetiketeillään.

Inspiroidu juhlavista resepteistämme:

Pågen joulureseptit

Joulupöydän kalaisat suupalat
Jouluinen häränfile & punakaalisalaatti
Tumma suklaa‒vadelmavanukas

Leipää ostamalla eväitä lasten ja nuorten elämään – kampanja käynnissä vuoden loppuun

Pågenin Eväitä Elämälle -leipäkampanja on ollut käynnissä koko syksyn ja jatkuu vuoden loppuun saakka. Kampanjassa Pågen lahjoittaa Pelastakaa Lapset ry:n Eväitä Elämälle -ohjelmaan 10 000 euron alkulahjoituksen lisäksi jokaisesta 31.12.2017 mennessä myydystä kampanjaleipäpakkauksesta 2 senttiä. Mukana kampanjassa ovat Pågenin leivät Oivallus! Kuitupalat, Maalaishyvä, Aurinkopalat ja Rehti Ruispalat.

Eväitä Elämälle -ohjelman tuki ohjataan oppimateriaalituen, harrastustuen tai mentoroinnin muodossa tilanteisiin, joissa lapsen tai nuoren koulunkäynti tai harrastaminen on uhattuna esimerkiksi perheen taloudellisen tilanteen tai muiden sosiaalisten haasteiden vuoksi.

‒ Olemme iloisia siitä, että suomalaiset ovat lähteneet sankoin joukoin mukaan auttamaan. Vielä kuitenkin tarvitaan talkoohenkeä ja leipäostoksille lähtijöitä, jotta mahdollisimman moni lapsi saa avun, tuotepäällikkö Leena Tähtinen Pågenilta kertoo.

Pågen on mukana myös Pelastakaa Lasten Joulujuoksussa 2.12. ja huolehtii, että juoksijat saavat tuotekasseihinsa palauttavaa, herkullista evästä. Tule sinäkin juoksemaan ja tekemään hyvää!

Lue lisää leipäkampanjasta blogistamme.

• Vähittäiskauppa

• kahvileipä
  • joulu
  • resepti
  • pågen
  • leipä

Ruotsalainen Pågen® on leiponut herkkuja suomalaisiin koteihin vuodesta 1969. Yhtiö on perustettu Malmössä vuonna 1878 ja sen juuret ovat pienessä perheleipomossa. Suomessa Pågen® tarjoaa kuluttajille kahvileipiä, ruokaleipiä ja korppuja. Liikevaihto: 2,6 mrd SEK. Yritys työllistää 1400 henkeä. Suomessa Pågen® työllistää välittömästi 11 henkilöä ja välillisesti satoja henkilöitä kaupan ja kuljetusalan yrityksissä.