Pågenin kesässä uutta ja uudistunutta ruoka- ja kahvileipähyllyllä

Pågen lanseeraa kesän 2017 odotettuna uutuutena ensimmäisen ruisleipänsä, runsaasti ruista ja täysjyvää sisältävän Rehti Ruispalat. Kahvileipävalikoima karttuu voilla leivotulla, suupalan kokoisella La Petite Brioche -pullalla, ja tuttu Aurinkopalat uudistuu entistä ehommaksi paitsi ravintosisältönsä myös pakkauksensa puolesta.

Rehti Ruispalat rakkaudesta rukiiseen

Suomalaiset rakastavat ruisleipää niin paljon, että ovat äänestäneet sen kansallisruoakseen. Hyvänmakuista, terveellistä ja kuitupitoisuudellaan nälän tehokkaasti loitolla pitävää ruisleipää on kauan kaivattu myös Pågenin valikoimaan. Odotus palkitaan tänä kesänä, kun markkinoille saadaan Rehti Ruispalat, Pågenin ensimmäinen ruisleipä.

Taikinajuureen leivottu Rehti Ruispalat sopii suomalaiseen makuun, ja rouhitut sekä kokonaiset rukiinjyvät tuovat rustiikkisuutta leivän suutuntumaan. Rukiinen palaleipä täyttää myös terveystietoisen leivänystävän kriteerit: se on makeuttamaton, säilöntäaineeton ja sisältää kahdeksan prosenttia kuitua. Rehti Ruispalojen viljasta 85 % on täysjyvää ja 60 % ruista.

Aurinkopalat-suosikkileipä on nyt vielä terveellisempi

Entuudestaan suomalaisille tuttujen Aurinkopalojen reseptiä uudistetaan terveellisemmäksi. Auringonkukan- ja pellavansiemenistään tunnetun palaleivän
kuitu-, ruis- ja täysjyväpitoisuutta on kasvatettu ja pehmeää koostumusta mehevöitetty entisestään. Suosikkileipä on jatkossakin leivottu taikinajuureen, ilman säilöntäaineita. Uudistuneen reseptin myötä Aurinkopalat saa myös uuden ulkoasun, joka on yhteneväinen Rehti Ruispalat -pakkauksen kanssa.

La Petite Brioche – pehmeä pieni voipulla makeaan ja suolaiseen herkutteluun

Toukokuussa kaupan hyllyille ilmestyy suloinen voipullauutuus, La Petite Brioche. Kotona tehdyn makuinen, pehmeä pikkupulla on leivottu aitoon voihin. Se sopii nautittavaksi sellaisenaan kahvin kanssa tai juuston kera välipalana. Hurmaavan minileivoksen saat, kun täytät pullan kermavaahdolla ja tuoreilla marjoilla.

Inspiraatiota kesäisiin kahvihetkiin a´la La Petite Brioche:

Tummaan suklaaseen dipattu mansikkaherkku
Kesäisen hyvää mansikoiden, marcarponen, valkosuklaan ja mintun kera.

Mascarponecrème
Marcarpone
Kerma
Vaniljatanko
Tomusokeri

Vatkaa sähkövatkaimella. Tarjoa viileänä.

Pähkinäinen sitruunahoukutus
Raikkaan herkullista omenasalsan ja pehmeän tuorejuuston kera.

Omenasalsa

• Omena
  • Pistaasipähkinät, paahdettuna
  • Limenkuori
  • Sitruunamehu
  • Sokeri

Tuorejuusto

• Maustamaton tuorejuusto
  • Sitruunankuori
  • Vaniljatanko

Tuotetiedot

La Petite Brioche
Ainekset: Vehnäjauho, vesi, sokeri, voi (3,5%), rasvaton maitojauhe, kananmuna, hiiva, suola, voiaromi, nostatusaineet (E450, E500), säilöntäaineet (E200, E282) ja emulgointiaine (E471).
Saattaa sisältää jäämiä mantelista.
Suositushinta: 2,29 – 2,49 euroa

Rehti Ruispalat
Ainekset: Vesi, täysjyväruisjauho*, rouhittu rukiinjyvä*, täysjyvävehnäjauho*, vehnäjauho, idätetty rukiinjyvä* (4%), taikinajuuri 3% (ruis ja vehnä), ohravierre, vehnägluteeni, rapsiöljy, suola, hiiva ja mallasviinietikka. Laktoositon. Runsaskuituinen. Säilöntäaineeton. Leivottu taikinajuureen.
*Täysjyväsisältö: 55 %, vastaa 85 % viljaraaka-aineista. Ruissisältö 40 %, vastaa 60 % viljaraaka-aineista.
Suositushinta: 2,29 – 2,59 euroa

Aurinkopalat
Ainekset: Vesi, täysjyvävehnäjauho*, vehnäjauho, rouhittu täysjyväruis*, auringonkukansiemen, taikinajuuri 6% (vehnä ja ruis), durumjauho, vehnägluteeni, omenahillo (sokeri, omena, vesi, hapate (sitruunahappo)), kylmäpuristettu rapsiöljy (1%), pellavansiemen, hiiva ja suola. Laktoositon. Runsaskuituinen. Säilöntäaineeton. Leivottu taikinajuureen.
*Täysjyväsisältö: 42 %, vastaa 73 % viljaraaka-aineista. Ruissisältö 10 %, vastaa 18 % viljaraaka-aineista.
Suositushinta: 1,99 – 2,39 euroa

• Ruoka, juoma

• leipä
  • pågen
  • uutuus
  • kahvileipä
  • briossi

Ruotsalainen Pågen® on leiponut herkkuja suomalaisiin koteihin vuodesta 1969. Yhtiö on perustettu Malmössä vuonna 1878 ja sen juuret ovat pienessä perheleipomossa. Suomessa Pågen® tarjoaa kuluttajille kahvileipiä, ruokaleipiä ja korppuja. Liikevaihto: 2,6 mrd SEK. Yritys työllistää 1400 henkeä. Suomessa Pågen® työllistää välittömästi 14 henkilöä ja välillisesti satoja henkilöitä kaupan ja kuljetusalan yrityksissä.