Pernod Ricardin ‘Wise Drinking’  on ensimmäinen globaali  vastuulliseen alkoholinkäyttöön opastava sovellus

Pernod Ricardin ‘Wise Drinking’ on ensimmäinen globaali vastuulliseen alkoholinkäyttöön opastava sovellus

Pernod Ricard lanseeraa ilmaisen "Wise Drinking" -mobiilisovelluksen, joka auttaa kuluttajia käyttämään alkoholia vastuullisesti. Lanseeraus tapahtuu tänään, neljäntenä vuotuisena Vastuullisuuden Päivänä – Responsib’ALL Day, jolloin kaikki Pernod Ricard Groupin 19.000 työntekijää 80 maassa ympäri maailman keskittyvät toimimaan vastuullisen alkoholinkäytön puolesta.

Uusi sovellus on saatavilla 37 kielellä sekä iPhoneen että Androidiin. Sen avulla käyttäjät voivat laskea käyttämänsä alkoholiannosten määrän reaaliajassa. Sovellus ottaa huomioon erilaiset juomat (viini, väkevä, muut), niiden alkoholipitoisuudet sekä nauttijan sukupuolen ja painon. Kulutusjaksoksi voi määrittää korkeintaan neljä viikkoa. Paikannusjärjestelmän kautta sovellus muokkautuu paikallisten lakien mukaiseksi ja pystyy informoimaan kuluttajaa sopivista kuljetusvaihtoehdoista.

Sovelluksen on kehittänyt Novedia.

Pääsy sovellukseen: http://wise-drinking.com/

Pernod Ricard on nostanut vastuullisen alkoholinkäytön yritysvastuutoimintansa keskiöön. Pernod Ricard Group uskoo, että toimimalla asiassa aktiivisesti voidaan lisätä kuluttajien tietoisuutta alkoholin haitoista ja ohjata heidän juomatottumuksiaan pitkällä aikavälillä.

Vastuullisuuden Päivä - Responsib’ALL Day on Pernod Ricard Groupin yhteiskuntavastuutoiminnan kulmakivi. Vuosittaisen tapahtuman takana on omaperäinen ajatus: Tehdä koko konsernin 80 tytäryhtiön 19.000 työntekijästä Groupin yhteiskuntavastuutoiminnan sanansaattajia. Vastuullisuuden Päivänä yrityksen normaali toiminta tekee tilaa paikallisille aloitteille ja tapahtumille. Työntekijöillä on mahdollisuus puhua suoraan asiakkaiden, jakelijoiden ja kuluttajien kanssa niistä viidestä sitoumuksesta - 5 commitments, joihin 13 alkoholialan toimijaa sitoutui ICAP-konferenssissa lokakuussa 2012. (ICAP=International Conference on Global Actions)

Nämä sitoumukset ovat

1. Alaikäisten alkoholinkäytön vähentäminen

2. Rattijuoppouden vähentäminen

3. Markkinoinnin eettisen koodiston vahvistaminen

4. Vastuullisten tuoteinnovaatioiden ja helposti ymmärrettävien kuluttajamerkintöjen edistäminen

5. Jälleenmyyjien tukeminen vastuullisuuskysymyksissä

Pierre Pringuet'n, Pernod Ricardin hallituksen varapuheenjohtajan ja Pernod Ricard Groupin toimitusjohtajan mukaan "Vastuullinen alkoholinkäyttö on aina ollut yritysvastuumme ytimessä, minkä osoitamme jälleen mobilisoimalla kaikki 19.000 työntekijäämme nyt jo neljäntenä Vastuullisuuden Päivänä. Alkoholiteollisuuden tulee väsymättä vahvistaa suoria suhteitaan asiakkaisiin ja jakelijoihin, jotta ihmisten alkoholinkäyttötottumuksiin voidaan todella vaikuttaa." .

Pernod Ricard Groupin varatoimitusjohtaja Alexandre Ricard lisää: "Pernod Ricard on ollut brändeineen digitaalisen kehityksen eturintamassa. Nyt konserni asettaa sosiaalisen viestinnän osaamisensa tukemaan Wise Drinking -sovellusta. Näin kuljemme kuluttajien matkassa muistuttamassa vastuullisesta alkoholinkäytöstä välineillä, joita he käyttävät päivittäin."

Lisätiedot:

Anna Hakala, Communications & CSR, Pernod Ricard Finland
puh. 040 593 7335, s-posti anna.hakala@pernod-ricard.com
www.pernod-ricard-finland.com

Sylvie Machenaud, Director External Communications, Pernod Ricard Group
tel. +33 (0)1 41 00 42 74
www.pernod-ricard.com

Pernod Ricard Group on Euroopan suurin ja maailman toiseksi suurin alkoholiyhtiö. Sen vahvuus on laajassa tuotevalikoimassa sekä omassa jakeluverkostossa. Pernod Ricard on kasvattanut maailmanlaajuisen verkoston ja vakiinnuttanut hajautetun organisaatiorakenteen useiden kansainvälisten yrityskauppojen kautta.

1975 perustetun Pernod Ricard Groupin tärkeimpiä tuotemerkkejä ovat Absolut Vodka, Ricard pastis, Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute ja The Glenlivet, Jameson, Martell, Havana Club, Beefeater, Kahlúa, Malibu, Mumm, Perrier-Jouët, Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo ja Graffigna.

Pernod Ricard Finland Oy on palkittu suurimman asiakkaansa Alkon parhaana toimittajana vuosina 2010, 2011 ja 2013.