Skanlog on ostanut Pernod Ricardin logistiikkatoiminnot Suomessa

Skanlog on ostanut Pernod Ricardin logistiikkatoiminnot Suomessa

Skanlog on Skandinavian johtava alkoholijuomien logistiikkaan erikoistunut yritys. Toteutunut yrityskauppa täydentää Skanlogin pyrkimystä kattaa koko Pohjoismaat.

Skanlogin Nordic Director Peter Nørgaard on tyytyväinen toteutuneeseen kauppaan:

«Olemme hakeneet pääsyä Suomen markkinoille jo jonkin aikaa. Markkinarakenne täällä muistuttaa paljon Ruotsia ja Norjaa, joissa olemme tottuneet operoimaan vahvojen monopolien kanssa. Tämä yrityskauppa täydentää maantieteellistä jalanjälkeämme Pohjoismaissa.».

Pernod Ricard Finlandia logistiikkakeskuksen myynti auttaa keskittymään ydinliiketoimintaan eli Pernod Ricardin brändeihin. Pernod Ricard Finlandin toimitusjohtaja Tarja Uitti odottaa tulevaa yhteistyötä luottavaisena:

«Tämä kauppa tukee Pernod Ricard Groupin strategiaa, jonka mukaan logistiikkaa hoitavat parhaiten logistiikka-alan ammattilaiset. Olemme erittäin iloisia siitä, että tuotteidemme logistiikasta huolehtii jatkossa Skanlog, yritys, joka on tunnettu palvelunsa laadusta ja ammattimaisuudesta. Skanlog on myös tuttu Pernod Ricardille jo useilta muilta pohjoismaisilta markkinoilta.»

Peter Nørgaard on hyvin optimistinen tulevaisuuden suhteen:

«Skanlogilla on Pohjoismaissa vahvoja kasvutavoitteita. Pernod Ricard Finlandin logistiikkatoimintojen korkea taso on tehnyt meihin vaikutuksen, ja takaa mahdollisuutemme kasvattaa omaa toimintaamme. Asemamme pohjoismaisilla markkinoilla vahvistuu ja palveluvalikoimamme kehittyy: pystymme tarjoamaan kilpailukykyisiä ratkaisuja niin suomalaisille tuottajille ja maahantuojille kuin Alkolle, tukuille ja ravintola-asiakkaille.»
Pernod Ricard Finlandin logistiikkatoiminnot siirtyvät Skanlogille 1.6.2016.

SKANLOG
Peter Nørgaard
Nordic Director
Puh: +45 224 402 04
pn@skanlog.com

PERNOD RICARD FINLAND
Tarja Uitti
T
oimitusjohtaja
Puh: +358 40 560 0614
tarja.uitti@pernod-ricard.com

Skanlog on Pohjoismaiden johtava logistiikkapalveluja tarjoava yritys, jolla on alueella 12 toimipistettä. Yritys tarjoaa kullekin markkinalle sen tarpeiden mukaan räätälöityjä kokonaisvaltaisia logistiikkaratkaisuja. Skanlogin ydinliiketoimintaa on juomalogistiikka, lisäksi se tekee kodinkoneiden logistiikkaa ja web-logistiikkaa. Skanlog on perheyhtiö, jonka liikevaihto on noin 90 miljoonaa euroa ja työntekijöiden määrä 450. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa. Skanlogin asiakkaisiin kuuluu tunnettuja kansainvälisiä juomayhtiöitä kuten Pernod Ricard, Diageo, Bacardi, Moët Hennessy, Red Bull ja Edrington-Group.

on Suomen alkoholimarkkinoiden toiseksi suurin toimija ja maailman toiseksi suurimman alkoholikonsernin, ranskalaisen Pernod Ricardin omistama tytäryhtiö. Pernod Ricard Finland vastaa Pernod Ricard Groupin tuotteiden sekä monien muiden kansainvälisesti tunnettujen viinien ja väkevien alkoholituotteiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Pernod Ricard Finland on myös laadukkaiden kotimaisten alkoholijuomien valmistaja. Pernod Ricard Finland on palkittu neljä kertaa suurimman asiakkaansa Alkon parhaana toimittajana.