Philipsiltä värikkäät ajovalot autoille

Kuljettajat voivat jatkossa piristää autonsa ulkonäköä lisäämällä väriä myös ajovaloihin. Philips esittelee ensimmäisenä valmistajana tieliikenteeseen hyväksytyt värilliset ajovalopolttimot autoille. Kuljettajilla on mahdollisuus tehdä autoistaan entistä yksilöllisempiä lisäämällä etuvaloihinsa häivähdyksen sinistä, vihreää, keltaista tai violettia.

Autojen lisävarusteet, kuten räätälöidyt vanteet, kuvioidut sivupeilit ja erilaiset istuinten verhoilukankaat, ovat tulleet yleisemmiksi ja suosituimmiksi viime vuosina. Nyt autojensa tyylistä kiinnostuneilla on mahdollisuus tehdä niistä vielä yksilöllisempiä ja asentaa niihin haluamansa väriset ajovalot. Philips ColorVision on ensimmäinen eurooppalaisen lainsäädännön mukainen värillinen ajovalopolttimo, joka on hyväksytty tieliikenteeseen, ja yhtiön ensimmäinen lifestyle-valotuote autoille. Yhtiö viettää tänä vuonna satavuotisjuhlaa maailman johtavana autoteollisuuden valotuotteiden valmistajana.

- Kehitämme jatkuvasti uusia innovatiivisia valotuotteita autoteollisuuteen. Nyt esittelemme täysin uuden tuotteen, joka vetoaa kuljettajan yksilöllisyyden kaipuuseen. Omat tutkimuksemme ja trendit osoittavat, että kuljettajat haluavat nykyään panostaa autojensa persoonallisuuteen ja erottuvuuteen. Suomalaiset voivat ColorVisionin avulla nyt ensimmäistä kertaa ajaa maanteillä sinisen, vihreän, keltaisen ja pinkin sävyisillä ajovaloilla, sanoo Toni Tammi, Philips Automotiven Suomen myyntipäällikkö.

Väritehoste ColorVision-polttimoissa on saatu aikaan uuden pinnoitetekniikan avulla, joka antaa etuvaloille värillisen ulkoasun. Polttimoista heijastuva valokeila on kuitenkin erittäin kirkkaan valkoinen, jolloin edessä oleva ajorata näkyy hyvin. Innovatiivisen tekniikan ansiosta ColorVision-ajovalopolttimot valaisevat tien tavallisia ajovaloja 60 % kirkkaammalla valkoisella valolla ja lisäävät näkyvyyttä jopa 25 metriä.

- Olemme luoneet uuden mullistavan tuotteen, jossa käytetty teknologia mahdollistaa sekä parhaan mahdollisen valotehon että tilaisuuden erottua muista eri värivaihtoehdoilla. ColorVision ei anna kuljettajille ainoastaan mahdollisuutta päivittää autojensa ulkoasua, vaan he voivat tehdä sen puhtaalla omatunnolla tinkimättä ajoturvallisuudesta. Polttimoiden kirkkaus antaa mahdollisuuden reagoida nopeammin, tie näkyy selkeämmin ja kuljettajan on helppo ennakoida tiellä olevat mahdolliset esteet. Philips ColorVision  ajovalopolttimot vastaavat laadultaan ja ominaisuuksiltaan täysin muita testeissä menestyneitä, laadukkaita ajovalopolttimoitamme, sanoo Toni Tammi.

ColorVision-polttimot ovat Euroopassa ensimmäiset lailliset värilliset ajovalopolttimot, jotka on hyväksytty tieliikenteeseen. Kaikkien ColorVision-ajovalopolttimoiden mukana on sertifikaatti, jolla kuljettajat pystyvät todistamaan, että heidän käyttämänsä ajovalopolttimot ovat hyväksyttyjä.

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• philips lighting
  • colorvision
  • philips colorvision
  • philips h7
  • philips h4
  • ajovalopolttimot

Tietoa Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on terveyden ja hyvinvoinnin alalla toimiva monialayritys, joka keskittyy parantamaan ihmisten elämänlaatua mielekkäiden innovaatioiden avulla terveydenhuollon, lifestyle-tuotteiden ja valaistuksen alalla.

Yhtiön pääkonttori on Alankomaissa. Vuonna 2013 Philipsin palveluksessa työskenteli noin 115 000 henkilöä ja sen myynti oli 23,3 miljardia euroa. Yhtiöllä on myyntiä ja palveluita nykyisin yli 100 maassa. Philips on johtavassa asemassa kardiologisen hoidon, akuutti- ja kotihoidon, energiaa säästävien valaistusratkaisujen ja uudenlaisten valaistussovellusten sekä parranajon, muun kauneudenhoidon ja suun terveyden alalla.

Katarina Hartman

Trade Marketing Manager Nordics & UK Philips Automotive +46 (0)702 262449