Ainoa tutkitusti turvallinen kotelojärjestelmä Euroopassa - CE-merkintä syksyllä

Pipemodul on ainoa tutkitusti turvallinen kotelojärjestelmä Euroopassa

Aloitimme vuonna 2012 VTT Expert Services Oy:n kanssa tekemään CE-merkintään johtavaa eurooppalaista teknistä arviointia Pipemodul®-palosuojatuotteiden järjestelmälle. Arviointi on nyt valmis (ETA 16/0828) ja sen pohjalta saamme CE-merkinnän tuotteillemme syksyllä 2018.

ETA-arvioinnin tekeminen oli pitkä ja haastava prosessi, johon sisältyi paljon vaativia testauksia. Prosessin myötä on syntynyt lukuisia patentteja ja mallisuojattuja yksityiskohtia. Testit koostuivat useista polttokokeista, iskutestistä, paloluokkatestistä sekä äänieristävyystestistä. Näiden lisäksi myös muut CE-merkintään kuuluvat tuotteiden ominaisuudet piti ottaa huomioon, jotta tuotteet voitiin todeta turvallisiksi käyttökohteessaan ja ne voidaan CE-merkitä. Nyt alalla on ainoana Euroopassa tutkitusti turvallinen kotelojärjestelmä paloluokitusta vaativissa koteloinneissa.

ETA-arviointi kattaa myös asiakkaan vaatimusten mukaan suunnitellut kotelot, jolloin pipemodul®-moduuleja käytettäessä voidaan välttää rakennuspaikkakohtaiset varmentumisprosessit ja siitä mahdollisesti syntyvät kustannukset. Näin ollen moduuleja käyttämällä voidaan nopeuttaa ja tehostaa suunnitteluprosessia.

Pipe-Modulin tuotteet täyttävät Ympäristöministeriön asetuksen vaatimukset

Tämän vuoden alussa tuli voimaan Ympäristöministeriön asetus vesi- ja viemärilaitteistosta. Asetuksen kuudennessa pykälässä on seuraava määräys: Kylmävesijohdon on oltava suunniteltu ja asennettu siten, että kylmävesilaitteistossa olevan veden lämpötila saa olla enintään 20 celsiusastetta. Vähintään kahdeksan tunnin käyttämättömän jakson jälkeen veden lämpötila saa olla enintään 24 astetta.

Pipe-Modulin tuotteet täyttävät tutkitusti määräykset veden lämpötilasta. Pipemodul-järjestelmä täyttää asetuksen vaatimukset myös kaikilta muilta osin. Saat halutessasi testiselosteen myyjiltämme.

MDF-moduulilla putket ja johdot siististi koteloon huoneistoissa

Pipe-Modulin MDF-moduuleilla talotekniikka kuljetetaan huoneistoissa huomaamattomasti. MDF-moduuli koostuu metallisesta pohjaosasta ja avattavasta MDF-kannesta. Moduuli sisältää valmiiksi tarvittavat kannakkeet. Putkien ja johtojen kiinnittäminen käy helposti, moduulin siisti kansi on huomaamaton. MDF-moduuli sopii kaikkiin kohteisiin, erityisesti rivitaloihin ja kerrostalojen huoneistoihin. Moduulia voidaan käyttää myös jalkalista-asennuksena.

MDF-moduulit voidaan räätälöidä kohteen tarpeen mukaan. Moduulin voi tilata vakiomittaisena tai erikoismitoilla. Kannessa on viimeistelty tehdaslaatuinen maalipinta, jonka vakiovärinä on valkoinen TVT F157. Moduulin voi tilata kaikissa TVT-värikartan väreissä, tai kannen voi tarvittaessa maalata uudelleen paikan päällä tai tapetoida. Saatavana on uutuutena myös struktuuripintainen MDF-kotelo, joka jäljittelee rapattua pintaa ja sopii esimerkiksi ruiskurapatun katon yhteyteen tai muihin esteettisesti vaativiin paikkoihin. MDF-moduuliin on mahdollista asentaa myös esimerkiksi sisustusta piristävät LED-valaisimet.

Viimeisimpänä uutuutena pipemodul®-tuotevalikoimaan on lisätty valmiiksi eristetty MDF-moduuli. Nimensä mukaisesti moduuli sisältää valmiiksi tarvittavat eristeet, mikä nopeuttaa ja helpottaa asennustyötä kohteessa entisestään tuoden samalla kustannussäästöjä.

Katso kaikki moduulimallimme osoitteessa http://www.pipemodul.com/fi/moduulit/