Fairtrade- sertifiointi kaikille Plantagenin ruusuille

Fairtrade- sertifiointi kaikille Plantagenin ruusuille

Kaikki Plantagenin myymälöissä myytävät ruusut ovat viikosta 36 alkaen Reilu kauppa -sertifioituja ja parantavat näin osaltaan viljelijöiden ja tuotantotyöntekijöiden työ- ja elinolosuhteita.

Reilun kaupan avulla köyhien maiden viljelijät ja työntekijät saavat tietoa oikeuksistaan, paremmat ansaintamahdollisuudet ja paremman aseman maailmanmarkkinoilla.

Sertifiointi edistää kestävää kehitystä
Tuotantoketjun tulee täyttää monia vaatimuksia, jotta tuote voi saada Reilu kauppa -merkinnän. Vaatimukset perustuvat kansainvälisiin Reilun kaupan kriteereihin, jotka koskevat taloudellista, sosiaalista ja ympäristöön liittyvää kestävää kehitystä. Kaikki Reilu kauppa -sertifioidut tuotteet ovat jäljitettävissä tuotantoketjun alusta loppuun asti.

Reilun kaupan sertifiointi on puolueeton merkintä, jonka julkaistuna tavoitteena on poistaa köyhyyttä sekä vahvistaa ihmisten vaikutusvaltaa ja yritteliäisyyttä. Reilulla kaupalla pyritään edistämään muutosta ja kehitystä.

Tärkeää sekä kuluttajille että Plantagenille
Kaikki Plantagenin myymät ruusut ovat viikosta 36 alkaen Reilu kauppa -sertifioituja. Ruusu on suosituin leikkokukka sekä Ruotsissa että Norjassa, ja kiinnostus leikkokukkiin on kasvanut tasaisesti viime vuosina. 35 % kaikista kasvien ostajista ostaa kotiinsa mieluiten leikkokukkia. Tämä käy ilmi Plantagenin uusimmasta raportista Växttrender 2019: Sisätilat.

”Meille on erittäin tärkeää, että tuotteemme täyttävät mahdollisimman hyvin tuotannolle, käsittelylle, kuljetukselle ja toimitukselle asetetut vaatimukset. Ruusut ovat suosituimpia kukkiamme, ja siksi on erityisen tärkeää, että niillä on Reilun kaupan sertifiointi.” sanoo Karolina Åhs, Marketing Director Plantagen

Plantagenin ruusut myydään 10 kappaleen (40 cm), 15 kappaleen (50 cm) ja 30 kappaleen (50 cm) kimpuissa.

Plantasjen on Pohjoismaiden johtava brändi kasvien ja puutarhatuotteiden alalla. Yli 140 erityyppisen myymälän sekä alati kasvavan pienempien ja paikallisten kauppojen avulla Plantasjen pyrkii jatkuvasti parantamaan ihmisten elämänlaatua kasvien avulla Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Plantasjenin liikevaihto on yli 3,5 miljardia Norjan kruunua, ja se työllistää 1000 kasveista innostunutta työntekijää. Vuonna 2016 me autoimme noin 13 miljoonaa asiakasta parantamaan elämäänsä kasvien avulla. Vuodesta 2016 lähtien Plantasjenin on omistanut Tukholman pörssiin noteerattu sijoitusyhtiö Ratos.