Plantagen rohkaisee asiakkaitaan kierrättämään muovisia istutusruukkuja – viidestä palautetusta ruukusta ilmainen perenna

Plantagen kannustaa palauttamaan myymälöistään ostetut siniset istutusruukut kierrätystä varten. Viidestä ruukusta asiakas saa lahjaksi monivuotisen perennan.

Useita Plantagenin monivuotisia perennoja istutetaan erityisiin sinisiin neliönmuotoisiin ruukkuihin, jotka ovat osa Plantagenin omaa kierrätysjärjestelmää. Kun sinisen istutusruukun palauttaa Plantagenille, ruukku uusiokäytetään ja siihen istutetaan uusi kasvi seuraavaksi kasvukaudeksi.

Palkkiona kuluttajien kierrätysaktiivisuudesta, Plantagen antaa palauttajalle veloituksetta yhden monivuotisen perennan viittä sinistä istutusruukkua kohden.

– Kestävä kulutus ja kiertotalous ovat Plantagenille erittäin tärkeitä. Haluamme kannustaa asiakkaitamme tuomaan istutusruukut meille takaisin, sillä se on hyvin vaivaton ympäristöteko, joka vähentää muovijätettä. Ruukkujen kierrättäminen on yksi osa Plantagenin aktiivista roolia ympäristön puolesta ja samalla se tuo lisäarvoa asiakkaille, Plantagenin kehitysjohtaja Malin Bjurvald kertoo.

Plantagenin tavoitteena on parantaa elämänlaatua kasvien avulla ja tuoda kasvattaminen, vihersisustaminen, parvekkeiden koristelu sekä puutarhanhoito mahdollisimman monen ulottuville.

Kuvia median käyttöön: https://bit.ly/2L4GXp1

Markus Hilden
Viestintätoimisto Manifesto
markus.hilden@manifesto.fi

Plantagenin aluemyyntipäällikkö

Plantagen on Pohjoismaiden johtava brändi kasvien ja puutarhatuotteiden alalla. Yli 140 erityyppisen myymälän sekä alati kasvavan pienempien ja paikallisten kauppojen avulla Plantagen pyrkii jatkuvasti parantamaan ihmisten elämänlaatua kasvien avulla Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Plantagenin liikevaihto on yli 3,5 miljardia Norjan kruunua, ja se työllistää 1000 kasveista innostunutta työntekijää. Vuonna 2016 me autoimme noin 13 miljoonaa asiakasta parantamaan elämäänsä kasvien avulla. Vuodesta 2016 lähtien Plantagenin on omistanut Tukholman pörssiin noteerattu sijoitusyhtiö Ratos.