Plantagenin viisi trendikkäintä sisäkasvia keväälle 2019

Lehdistötiedote   •   Huhti 02, 2019 10:07 EEST

Vuonna 2019 kasvitrendeissä korostuvat helppohoitoisuus sekä monipuolisuus: useat trendikkäät huonekasvit voidaan sijoittaa joko kesällä ulos tai paikkaa huoneistossa voi vaihdella.

1. Köynnösparsa

Helppohoitoinen kasvi, jonka suosio kasvaa vuosi vuodelta Kasvi voidaan sijoittaa ikkunalle suoraan auringonvaloon sekä kesällä ulos. Köynnösparsaa kasvatetaan sen kauniiden lehtien vuoksi, mutta siihen saattaa tulla alkukesästä pieniä kukkia tai punaisia marjoja.

2. Kultaimarre

Erittäin helppohoitoinen saniaiskasvi, jonka juurakko kasvaa osittain maan päällä. Kasvi viihtyy hyvin useimmissa paikoissa sekä auringossa että varjossa. Pitää tasaisesta kastelusta.

3. Keihäsanopinkieli

Myös keihäsanopinkieli on erittäin helppohoitoinen, aavikolta peräisin oleva kasvi, joka pärjää kaikenlaisissa olosuhteissa. Kasvi on hidaskasvuinen ja tarvitsee vain niukasti kastelua, sillä sen lehdet keräävät vettä.

4. Seepra-alokasia

Näyttävällä kasvilla on raidalliset varret ja nuolimaiset lehdet, ja se tarvitsee hieman enemmän huolenpitoa. Seepra-alokasia voi parhaiten valoisalla ikkunalla hajavalossa. Se pitää korkeasta ilmankosteudesta, joten koko kasvi kannattaa sumuttaa vedellä silloin tällöin.

5. Kumiviikuna

Klassinen, suurilehtinen 1970-luvulla tunnetuksi tullut kasvi, joka viihtyy valoisalla paikalla ja vaatii vähän huomiota. Pitää suihkutuksesta säännöllisin väliajoin. Saatavilla eri kokoja.

Plantasjen on Pohjoismaiden johtava brändi kasvien ja puutarhatuotteiden alalla. Yli 120 erityyppisen myymälän sekä alati kasvavan pienempien ja paikallisten kauppojen avulla Plantasjen pyrkii jatkuvasti parantamaan ihmisten elämänlaatua kasvien avulla Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Plantasjenin liikevaihto on yli 3,5 miljardia Norjan kruunua, ja se työllistää 1000 kasveista innostunutta työntekijää. Vuonna 2016 me autoimme noin 13 miljoonaa asiakasta parantamaan elämäänsä kasvien avulla. Vuodesta 2016 lähtien Plantasjenin on omistanut Tukholman pörssiin noteerattu sijoitusyhtiö Ratos.