PPO-Elektroniikka toimittaa Venäjälle palonsammutustekniikkaa

PPO-Elektroniikan Venäjän vienti on käynnistynyt kahden vuoden tauon jälkeen. Toimitamme Softex-palonsammutusjärjestelmän Osinovaya Roschan rakenteilla olevaan kolmanteen logistiikkakeskukseen Pietariin. Nyt rakennettava logistiikkakeskus on kooltaan 35 770 m².

Osinovaya Roscha Logopark on PPO-Elektroniikalle ennestään tuttu asiakas, kahteen ensimmäiseen keskukseen on toimitettu samanlainen korkeisiin varastotiloihin soveltuva Softex-sumusammutusjärjestelmä.

- Viimeiseen kahteen vuoteen ei Venäjän kauppa ole vetänyt sen taloudellisen tilanteen takia. Olemme kärsivällisesti odottaneet, emmekä missään nimessä ole halunneet vetäytyä Venäjän markkinoilta. Meillä on neuvoteltuna monta suurta uudiskohdetta, joihin toivomme saavamme pian toimittaa palosammutustekniikkaa, kertoo toimitusjohtaja Timo Ohtonen.

- Maajohtajanamme toimiva Boris Rybalchenko työskentelee Pietarin toimistosta käsin ja pitää huolen venäläisistä asiakkaista. Olemme olleet Venäjän markkinoilla vuodesta 2003 ja sinä aikana olemme toimittaneet jo yli 100 järjestelmää. Venäläisten kanssa on ollut mukava tehdä kauppaa, vakuuttaa Ohtonen.

Pietarin kaupunginhallitus antoi vuonna 2016 tunnustusta PPO-Elektroniikan pitkäaikaisesta paloturvallisuustyöstä Pietarissa. PPO-Elektroniikka on tehnyt yhteistyötä Pietarin kaupungin, paikallisten paloturvallisuusorganisaatioiden sekä viranomaisten kanssa 2000-luvun alusta lähtien.

Suomalainen, kansainvälisesti hyväksytty Softex-vesisumusammutusjärjestelmä on vähän vettä käyttävä matalapaineinen sammutusjärjestelmä kiinteistöjen ja laivojen palosuojaukseen. Palo tukahtuu Softex-suuttimilla aikaansaadulla vesisumulla. Sammutuksessa käytetty pieni vesimäärä minimoi vesivahingot. Järjestelmä on Firecon Group Oy:n kehittämä ja valmistama suomalainen tuote.

Softex-sumusammutusjärjestelmä soveltuu erinomaisesti korkeisiin varastoihin. Kuva vuoden 2015 esittelystä Pietarista.

Timo Ohtonen
PPO-Elektroniikka Oy