Tämän päivän paikannustekniikka tarjoaa luotettavuutta ja tarkkuutta

Suomessa on erinomaisia paikannuslaitteita ja -järjestelmiä, jotka edustavat käytännössä pitkään testattua, varsin toimivaa ja luotettavaa paikannustekniikkaa vieläpä erinomaisella paikannustarkkuudella. Yritykset voisivat hyödyntää nykyisiä järjestelmiä paljon nykyistä enemmän, mutta käyttömahdollisuuksia ei aina tunneta.

Paikannus on ollut otsikoissa viime aikoina pitkään kehitellyn eurooppalaisen Galileo-satelliittinavigointijärjestelmän käyttöönoton tiimoilta. Eurooppa saa Galileon myötä vihdoin kauan kaivatun oman satelliittinavigointijärjestelmän amerikkalaisen GPS:n ja venäläisen Glonass:n rinnalle. Täyteen toimintaan Galileon odotetaan kehittyvän 2020 mennessä. Paikannus on noussut myös Startup -yritysten kehittämien tulevaisuuden innovaatioiden ja ministeri Bernerin paljon negatiivistakin huomiota saaneiden tietullisuunnitelmien myötä esille.

Tulevaisuuden paikannustekniikkaa ei suinkaan tarvitse odotella. Suomessa löytyy hyviä paikannusratkaisuja, joilla voi tehostaa yrityksen toimintaa ja helpottaa rutiineja.

Hyvä paikannusratkaisu koostuu luotettavasta paikannuslaitteesta ja toimivasta paikannuspalvelusta.
PPO-Elektroniikka Oy on kokenut paikannuslaitteiden ja -ratkaisujen asiantuntija jo 90-luvulta lähtien. Olemme rakentaneet yli kahdenkymmenen vuoden aikana räätälöityjä paikannusratkaisuja yrityksille ja yksityisille esimerkiksi työkoneiden, autojen, konttien ja siirrettävien varastojen seurantaan sekä muistisairaiden ja seniorien turvaksi. Käyttökohteita ja -tarpeita on monenlaisia, mutta yhteisenä nimittäjänä on ollut yritysten liiketoimien tukeminen, rutiinien helpottaminen ja kustannussäästö.

Paikannuslaite valitaan aina kohteen mukaan ja asiakas saa käyttöönsä PPO-Elektroniikan helppokäyttöisen kuukausiveloituspohjaisen paikannuspalvelun, jota voi käyttää millä tahansa päätelaitteella. Käyttäjä voi valita haluamansa käyttökielen. Paikantimen reaaliaikaisen sijainnin tarkastaminen onnistuu helposti ja palvelussa on tallessa kaikki historiatieto jopa viiden viimeisen vuoden ajalta.

Paikannuslaitteen pitkä toiminta-aika monelle yllätys

PPO Track Endurance -paikannuslaite tarjoaa jopa kahdeksan vuoden toiminta-ajan, jos yksi paikkatieto vuorokaudessa riittää. Se soveltuu erinomaisesti koneiden, konttien, perävaunujen ja siirrettävien varastojen seurantaan. Tiheämpään paikannukseen löytyy ladattava akkuversio, jonka lataus kestää tiheälläkin paikannusvälillä useita kuukausia. Asiakas voi seurata esimerkiksi konttiensa kulkua ympäri maailmaa omalta päätelaitteeltaan.

Yli miljoona myytyä paikannuslaitetta kertoo luotettavuudesta

- Hyvään paikannusratkaisuun tarvitaan vahvaa elektroniikkaosaamista, alan tietotaitoa, pitkää kokemusta kentältä sekä luotettavia yhteistyökumppaneita. Saksalaisen päämiehemme Telic GMBH:n paikannuslaitteita on myyty Euroopassa yli miljoona kappaletta, joista suurimmalla asiakkaalla on noin 35 000 laitetta. Näiden laitteiden laatuun voi asiakas varmasti luottaa, kertoo PPO-Elektroniikan toimitusjohtaja Timo Ohtonen.

Henkilöpaikannus tekee tuloaan erityisesti hoiva-alalle. Henkilöpaikannuksessa on huomioitava myös henkilötietolaki ja eettiset kysymykset.
- Myös hämäriä kyselyjä on meille tullut vuosien varrella, esimerkiksi oman puolison liikkeitä on haluttu seurata salaa. Näissä tapauksissa olemme jättäneet myymättä, muistelee Ohtonen.

Alkuvuodesta saamme myyntiin täysin uudenlaisen, päälle puettavan henkilöpaikannuslaitteen. Kerromme siitä uutisissa ja nettisivuillamme piakkoin.

Lisätietoa paikannusjärjestelmistä ja -palvelusta
Timo Ohtonen, toimitusjohtaja, 0400 420 393, timo.ohtonen@ppo-elektroniikka.fi