Elämykset työyhteisön rakentajana

Digitalisoituvassa maailmassa aitojen kohtaamisten merkitys on korostunut. Helsinkiläinen Starsquad tarjoaa tunnekokemukset ja elämykset suoraan aitiopaikalta.

Yhteiset tapahtumat ja elämykset rakentavat organisaatiokulttuuria ja nostavat tiimihenkeä. Monipuoliset elämykset ovat nykyaikainen tapa sitouttaa henkilöstöä ja erottautua työnantajamarkkinoilla.

”Yhdessä jaetut urheilu- ja musiikkikokemukset jättävät muistijäljen, niin työyhteisössä kuin asiakassuhteissakin. Lopultahan ihminen ostaa ihmiseltä, johon luottaa”, muistuttaa Heikki Pohjonen, joka vastaa Starsquadin digitaalisesta markkinoinnista ja myynnistä. Erilaisia vip-paketteja suunnitteleva yritys tarjoaa elämyksiä ja kokemuksia – kohtaamisia, jotka jättävät pitkän muistijäljen.

Pohjonen kertoo vip-kokemuksiin liittyvän monenlaisia tunteita. ”Joku nauttii eniten siitä, että voi jakaa elämyksen oman porukan kanssa. Toinen arvostaalyhyempiä jonoja, kuljetuksia, pääsyä lavan läheisyyteen tai artistien tapaamisia.”Kaikkiaan kyseessä on kuitenkin kokemus, joka on omiaan luomaan upean elämyksen isolle porukalle tai läheisimmille.

Yhdessä koetut elämykset syventävät tunnesidettä

Heikki Pohjonen huomauttaa, että aidolle tutustumiselle ei työpaikoilla ole välttämättä tilaisuutta tai aikaa. ”Jos keskustelisimme toistemme kanssa harrastuksista ja vapaa-ajasta, saisimme luotua toisiimme paremman yhteyden. Usein meidän ihmisten väliltä löytyy yllättäviäkin juttuja, jotka yhdistävät.” Monipuoliset elämykset ovat myös nykyaikainen tapa sitouttaa henkilöstöä ja erottautua muista firmoista rekrytointikilpailussa parhaista osaajista. Ainutlaatuiset elämysmatkat voivat olla kannustava tapa palkita vaikka vuoden parhaita myyjiä. ”Mikäpä motivoisi Formula-fania paremmin kuin palkintona tarjottava once in a lifetime -matka esimerkiksi Unkarin F1-osakilpailuun!”, Pohjonen vinkkaa.

Kustomoiduissa tapahtumissa on myös yhteiskunnallisesti tärkeitä piirteitä.Pääsyynä tapahtumaan osallistumiselle on usein uusien ihmisten tapaaminen ja sosiaaliset suhteet. ”Esimerkiksi järjestämämme pelillistetyt ”business mingle” -tilaisuudet ja yhteisaitiot ovat olleet todella suosittuja”, Pohjonen kiittää. Tapahtuma voi toimia alustana, jonka kautta jälleenmyyjät tai paikalliset tiimit tutustuvat toisiinsa. ”Ohjatusti ja hieman autetusti verkostoituminen on paljon tehokkaampaa.”

Starsquadräätälöi ryhmille kuljetuksia ja auttaa tarvittaessa myös majoitusten kanssa. Tapahtuman lähestyessä asiakkaan tukena ollaan puhelimitse, paikan päällä, sähköpostitse ja chatissa.

Toimintaan sisältyy vip-pakettien suunnittelun lisäksi paljon muutakin. Yhteistyössä tapahtumajärjestäjien kanssa yritys myy ja markkinoi tilaisuuksia kuluttajille ja yrityksille, auttaa digitaalisessa markkinoinnissa, konsultoi sponsoroinnissa ja tuo Suomeen uudenlaisia urheilutapahtumakonsepteja.”Johdollamme on huikeat kontaktit kansainväliseen urheiluun ja olemme jatkuvasti keskuteluissa maailman suurimpien urheiluseurojen ja liigojen kanssa. Tästä saamme myös benchmarkattua oppia Suomeen”, Pohjonen kertoo.

Teksti:Starsquad

• Työelämä