Herkuttelua hyvällä omallatunnolla

Miksei terveellisempi snacks voisi olla hyvänmakuinen? WS Snacksien tarina alkaa juuri tästä: Palavasta halusta valmistaa hyvänmakuisia napostelutuotteita ruuan terveysvaikutuksia punnitseville herkkusuille ja vegaaneille.

Perheyritys Weekend Snacksin tuotefilosofia on jo parinkymmenen vuoden ajan perustunut tuotteiden hyvään makuun. Rapeat naposteltavat valmistetaan länsirannikolla Kaskisissa. Uusi, maistuva WS tuoteperhe syntyi kun Weekend Snacksilla havaittiin, ettei tarjolla olevissa vegaanisissa snackseissa ollut makua nimeksikään.

“Hyvä maku kuuluu jokaiselle”, Weekend Snacksin tuotekehityksestä vastaava Ebba Dåhli kiteyttää WS-tuoteperheen ydinajatuksen. Haluamme tarjota herkullista naposteltavaa herkkusuille, vegaaneille sekä gluteenitonta tai laktoositonta ruokavaliota noudattaville.

Perusraaka-aineiden ja mausteseosten tiet kohtaavat

“Emme halua peittää hummuksen, linssin ja kvinoan ominaismakua, vaan yritimme löytää autenttista makumaailmaa”, Dåhli linjaa. Siksi WS tuoteperheen makumaailmassa ei nähdä tavallisia sipsimausteita, vaan Linssi sai seuraksi inkiväärin, Hummuksessa on Za'atar-maustetta Lähi-idästä ja Kvinoa sai potkua jalapenosta. Makuvalinnat olivat ilmeisen onnistuneita, koska WS tuotteet ovat saaneet valtaisan suosion niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.

Koska tuotteissa on kolmannes vähemmän rasvaa kuin perinteisissä sipseissä ja jopa kolmetoista prosenttia proteiinia, ne sopivat monenlaiseen herkuttelu- ja välipalakäyttöön. Kuluttajilta saatu palaute kertoo, että herkuttelun lisäksi vegaanisia WS Snackseja nautitaan yhtälailla palautusvälipalana urheilusuorituksen jälkeen tai aterian korvikkeena. Kätevä, pieni pussikoko on helppo ottaa mukaan ja se on erityisen toivottu herkku myös tuliaisiksi.

Weekend Snacksin tuotteita löytyy hyvin varustelluista K-ruokakaupoista ja S-ryhmän liikkeistä.

Vegaanit ja gluteenittomat cocktailpalat

• WS Quinoa tai WS Hummus snackejä.
  • Koristeluun: ananastomaatteja, sireeninkukkia, orvokinkukkia, pikkutomaatteja, luomusitruunan ohueksi raastettua kuorta, kurkkua, ketunleipää.
  • Hummus saa olla hiukan tavallista paksumpaa, jotta se pysyy kauniisti kasassa.
Avokado- korianteri hummus:

Sekoita sauva- tai tehosekoittimella:

2-3 kypsää avokadoa

1 prk valutettuja keitettyjä kikherneitä

n. 3 tl oliiviöljyä

luomulimen mehu ja kuori raastettuna

valkosipulin kynsi

suolaa, pippuria ja juustokuminaa maun mukaan

½-1 ruukku tuoretta korianteria

Punajuurihummus:

Sekoita sauva- tai tehosekoittimella:

1 prk valutettuja keitettyjä kikherneitä