Huolettomampaa arkea sujuvalla taloudenhallinnalla

Mobiililaite on tällä hetkellä monen ihmisen henkilökohtaisin tavara. Se kulkee mukana paikasta toiseen. Suomalainen Clark-palvelu tarjoaa mobiilisovelluksen, jonka kautta on mahdollista vastaanottaa, hallinnoida, maksaa ja arkistoida laskut.

Kuluttajille suunnattu maksuton taloudenhallintapalvelu Clark tuo vapautta ja huolettomuutta arkeen. Nina Malinen Clarkilta vastasi kysymyksiimme ja avasi enemmän palvelua, jonka kerrotaan säästävän kuluttajan aikaa, rahaa ja vaivaa.

1. Minkälaisesta palvelusta on kyse ja mitä kaikkea sen avulla pystytään hoitamaan?

Suomalainen Clark-palvelu mahdollistaa koko talouden hallinnan siirtämisen sähköiseen muotoon. Clark tarjoaa käyttäjilleen bonusjärjestelmän, joka kannustaa laskujen keskittämiseen palvelussa. Jokaisen Clarkin kautta maksetun laskun loppusummasta käyttäjä kerryttää maksutapaetuna 0,3 % bonusta, joka on nostettavissa rahana vaikka omalle pankki- tai säästötilille. Clark tarjoaa myös lisäominaisuutena Taloustilin. Se on 1000 euron luottotili, joka on käytettävissä laskujen maksuun Clark-palvelussa. Se tarjoaa kuluttajalle edullisen ratkaisun budjetoida arkeaan fiksummin ja maksaa laskut osissa.

2. Mikä on saanut tuhannet suomalaiset siirtymään mobiililaskuihin?

Valtaosa suomalaisten laskuista toimitetaan edelleen paperisena, mutta nykyään monet yritykset veloittavat paperilaskujen toimittamisesta muutaman euron lisämaksun. Laskujen ja dokumenttien seuraaminen sekä hallinnointi yhdestä paikasta säästää selvästi kuluttajan aikaa, rahaa ja vaivaa. Clark haluaa mullistaa markkinaa siten, ettei laskujen vastaanottamisesta tarvitse enää maksaa, vaan siitä saa rahaa takaisin.

3. Onko sovelluksen käyttö turvallista?

Clark kuuluu Finanssivalvonnan piiriin. Palvelua voi käyttää turvallisesti sovelluksen sekä verkkosivun kautta suojattuja SSL-yhteyksiä käyttäen. Clarkin avulla kuluttajan ei myöskään tarvitse kirjautua erikseen verkkopankkiin maksaakseen laskuja. Se on kuin oikoreitti verkkopankin ja laskujen välillä, joka mahdollistaa entistä nopeamman laskujen maksamisen – paikasta ja pankista riippumatta.

Haluatko sinäkin tienata rahaa maksamalla laskuja? Lataa Clark-sovellus ilmaiseksi App Storesta tai Google Play -kaupasta, toiminnot ovat tarjolla myös verkossa osoitteessa Clark.fi.

• Talous, rahoitus

• clark