Työturvallisuuden harjoitusalueen avajaisia vietettiin 23.8.2017 - Ramirent vahvasti mukana

Työturvallisuuden harjoitusalueen (TTHA) avajaisia vietettiin 23.8. Kuopiossa. Harjoitusalue on kolmas työturvallisuuden harjoitusalue Suomessa Espoon Rudus Turvapuiston ja Pohjois-Suomen Turvapuiston (Oulu) lisäksi.

TTHA:n rakentajina ja käyttäjinä ovat sopimuskumppanit, joihin kuuluu yrityksiä, julkis- ja viranomaistoimijoita, oppilaitoksia sekä toimialajärjestöjä ja -liittoja. Kumppanit käyttävät aluetta esimerkiksi oman henkilöstönsä koulutukseen, mutta alueen käyttö on mahdollista myös muille. Koulutusympäristönä TTHA on käytännönläheinen, sillä 38 hehtaarin alueella sijaitsee yli 20 oikeaa työtilannetta jäljittelevää harjoituskohdetta, Jatkuvasti kehitettävällä alueella onkin mahdollista koota eri harjoituskohteista kulloiseenkin tarpeeseen aina sopiva koulutuskokonaisuus. Harjoituskohteita on seitsemältä eri toimialalta: Teollisuus, Rakentaminen, Sähkö ja energia, Infrarakentaminen ja kaivostoiminta, Johtaminen, Kauppa, palvelut ja vapaa-aika sekä Yleinen työturvallisuus. Ramirentillä on alueella kolme omaa rastia, joiden teemoina ovat pölynhallinta, nostimet ja sääsuojaus.

Ramirentillä työturvallisuuteen panostetaan merkittävästi, ja Suomen kolme Turvapuistoa ovat tärkeitä yhteistyökumppaneitamme. Työturvallisuuskoulutusten pitopaikkoina Turvapuistot ovat mitä mainioimpia.

• ttha
  • turvapuisto