Uudistuvan Olympiastadionin peruskiven muuraus

Uudistuvan Olympiastadionin peruskivi muurattiin 13.6. alkuperäisen vuonna 1936 muuratun peruskiven viereen. Peruskiven muurasivat Helsingin pormestari Jan Vapaavuori ja opetus- ja kulttuuriministeriön ylijohtaja Esko Ranto.

Stadionille rakennetaan uutta tilaa yhteensä 19 290 bruttoneliötä. Kokonaisuus sisältää uuden maanalaisen logistiikkakeskuksen ja liikuntakokonaisuuden. Lisäksi kaikki nykyiset tilat peruskorjataan, katsomot katetaan, kenttäalue ja juoksuradat uudistetaan. Ravintola- ja wc-tilojen määrä kaksinkertaistuu. Uusista tiloista pääsee nauttimaan yleisö, tapahtumajärjestäjät ja kaupunkilaiset. Stadion ja torni on suljettuna korjauksen aikana ja sen ovet aukeavat yleisölle vuonna 2019. Skanska on uudistushankkeen pääurakoitsija. Louhinta- ja maanrakennusurakoitsijana toimii Lemminkäinen.

Ramirent on Olympiastadionin kumppani ja lisäksi mukana toimittamassa koneita rakentajille. Työmaalla on käytössä RamiSmart –kulunhallintajärjestelmä. Lämmitys hoituu Ramirentin lämmittimien voimin ja nostimet ovat aktiivisessa käytössä aliurakoitsijoilla.

Katso esittelyvideo uudistuvasta stadionista: https://www.youtube.com/watch?v=kB-DlMQdX8g

Alueet

• Uusimaa