Tiedote -

Ramirent ostaa SRV Kalusto Oy:n ja solmii yhteistyösopimuksen SRV Yhtiöt Oyj:n kanssa

Ramirent Finland Oy on allekirjoittanut tänään pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen SRV Yhtiöt Oyj:n kanssa. Osana järjestelyä Ramirent on ostanut SRV Kalusto Oy:n koko osakekannan. SRV Kaluston palveluksessa on tällä hetkellä 33 henkilöä ja yhtiön velaton kauppahinta on 21 miljoonaa euroa.

SRV Kalusto Oy on toiminut SRV konsernin sisäisenä kalustonvuokrausyhtiönä kattaen noin neljäsosan SRV:n kalustonvuokrauksesta ja vuokraukseen liittyvistä työmaapalveluista. Ramirentin ja SRV Yhtiöt Oyj:n välinen sopimus kattaa merkittävän osan SRV:n vuosittaisesta kalustonvuokrauksesta. Vuonna 2017 SRV Kalusto Oy:n liikevaihto oli noin 8 miljoonaa euroa.

Kaupan yhteydessä SRV Kalusto Oy vaihtaa nimensä Rami Kalusto Oy:ksi.

”Haemme Ramirentin strategian mukaisesti kannattavaa kasvua ydinliiketoiminnassamme, konevuokrauksessa. Nyt solmittu yhteistyösopimus tukee erinomaisesti tavoitteitamme ja vahvistaa johtavaa asemaamme Suomen rakennuskonevuokrausmarkkinassa”, sanoo Mikael Kämpe, Ramirent Finland Oy:n toimitusjohtaja.

Mikael Kämpe, toimitusjohtaja, Ramirent Finland, p. 040 192 3535, mikael.kampe@ramirent.fi
Ilkka Pitkänen, talous- ja rahoitusjohtaja, SRV, p. 040 667 09 06, ilkka.pitkanen@srv.fi

RAMIRENT on johtava palveluyritys, joka tarjoaa konevuokrausta rakennusteollisuudelle ja muille toimialoille. Missiomme on auttaa asiakkaitamme työskentelemään turvallisesti ja tehokkaasti vuokraamalla juuri heille sopivia koneita sekä palvelemalla sujuvasti ja positiivisella asenteella. Ramirentissä on 2 900 työntekijää 300 konevuokraamossa Pohjois- ja Itä-Euroopassa. Vuonna 2017 Ramirent-konsernin liikevaihto oli 724 miljoonaa euroa. Ramirent on listattu NASDAQ Helsingissä. Ramirent – Gear Up. Konevuokraamo palveluksessasi.

SRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Aito yhteistyö ja innostus tekemiseen näkyvät jokaisessa kohtaamisessa kanssamme. Olemme vuonna 1987 perustettu pörssiyhtiö, ja toimimme valituissa kasvukeskuksissa Suomessa, Venäjällä ja Virossa. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli yli 1,1 miljardia euroa, ja meillä työskentelee reilu 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.

• yhteistyösopimus
  • srv