Tiedote -

Saarioisten lihanhankinta-, teurastus- ja lihanleikkuuliiketoimintojen myynti Atrialle sai Kilpailuviranomaisen hyväksynnän

Saarioinen Oy ja Atria Oyj tekivät 11.7.2013 esisopimuksen, jonka mukaan Atria ostaa Saarioisten naudan, sian ja broilerin hankinta-, teurastus- ja leikkuuliiketoiminnot. Kaupan lopullinen toteutuminen edellytti Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntää.

Kilpailuvirasto on 21.1.2014 ilmoittanut hyväksyvänsä yrityskaupan. Sopimus yrityskaupan toteutumisesta Atrian ja Saarioisten välillä vahvistetaan tammikuun aikana. Yrityskaupan kohteena olevat liiketoiminnot liitetään Atriaan 1.2.2014 lähtien.

Saarioisten hankinta-, teurastus- ja leikkuutoimintojen henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä Atrian palvelukseen.

Atria jatkaa teollista toimintaa Jyväskylässä ja Sahalahdella. Kaupan kohteena olevien liiketoimintojen palveluksessa työskentelee keskimäärin noin 400 henkilöä.

”Saarioinen haluaa jatkossa keskittyä pidemmälle jalostettuihin tuotteisiin, joissa markkina-asemamme on vahva. Valmisruoka, säilykkeet ja lihavalmisteet muodostavat jatkossa yhtiön tuotevalikoiman, jolla tavoitellaan kannattavaa kasvua. Teurastus- ja leikkuuliiketoiminta ei ole ollut kannattavuudeltaan Saarioisten tavoittelemalla tasolla”, sanoo Saarioisten toimitusjohtaja Ilkka Mäkelä.

Tarkemmat tiedot esisopimuksesta ovat luettavissa 11.7.2013 julkaistusta tiedotteesta.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Ilkka Mäkelä, Saarioinen Oy, Gsm 0500-831116, E-mail ilkka.makela@saarioinen.fi

• Ruoka

• saarioinen
  • ilkka mäkelä

Saarioinen on kotimainen perheyritys ja yksi Suomen johtavista ruokataloista. Saarioinen toimii hyvän arjen puolesta tarjoamalla maistuvaa valmisruokaa, lihaa, lihavalmisteita ja säilyviä tuotteita päivän eri ruokailuhetkiin. Saarioinen on markkinajohtaja useilla toimialueillaan. Saarioisten liikevaihto vuonna 2012 oli 334,2 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 1 970 henkilöä. Saarioisilla on tehtaita Kangasalla, Valkeakoskella, Huittisissa ja Jyväskylässä sekä pääosin Baltian markkinoille tuotteita tekevä valmisruokatehdas Virossa. www.saarioinen.fi

Anu Lehtinen

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointi- ja viestintäpäällikkö (03) 244 7350