​Nooa Säästöpankki tarpoo vastavirtaan - rekrytoi ja lupaa tulla kotiin tai työpaikalle

Nooa Säästöpankissa uskotaan pankkitoimialan myllerryksen luovan entistä enemmän kysyntää henkilökohtaiselle palvelulle, ja niinpä pankki investoi merkittävän osan tuloksestaan seuraavien vuosien aikana ihmisiin, niin henkilökuntaan kuin asiakkaisiin.

- Pari vuotta sitten ryhdyimme tarjoamaan asiakkaille mahdollisuutta tavata asiantuntija kasvokkain asiakkaan valitsemassa paikassa kuten vaikkapa kotona tai työpaikalla, kertoo Nooa Säästöpankin toimitusjohtaja Tommi Rytkönen ja jatkaa:

- Pääkaupunkiseutulaisten arki on hektistä, ja ajan järjestäminen vaikkapa asuntolainaneuvottelua varten vaatii asiakkaalta normaalisti melkoisesti ylimääräistä puuhaa – erityisesti ns. perinteisten pankkiaikojen puitteissa. Kokemuksista rohkaistuneina olemme päättäneet lisätä säästöpankkiiriemme määrää liki viidenneksellä vielä tämän vuoden aikana. Ja nimenomaan sellaisten asiantuntijoiden, jotka voivat kohdata asiakkaan silloin ja siellä, missä asiakkaalle parhaiten sopii.

Näiden liikkuvien säästöpankkiirien rekrytointi alkaa sisäisesti ja ulkoisesti vielä toukokuun aikana. Pankki tavoittelee tämän palvelun kautta satoja uusia asiakkaita vuodessa.

Perinteisetkin kohtaamispaikat tärkeitä – rinnalle paikasta riippumaton palvelu
Kuluneen vuoden aikana pankki on myös investoinut perinteisiin kohtaamispaikkoihin, konttoreihin. Uusiksi on laitettu konttorit Helsingin keskustassa, Espoon Tapiolassa ja Sellossa – parasta aikaa saha soi Vantaan Tikkurilassa ja Keski-Uudenmaan konttorissa Järvenpäässä. Lisäksi Nooa Säästöpankin lanseerama Pop Up -pankkikonsepti on jalkautunut niin Munkkiniemeen, Kallioon kuin Punavuoreenkin.

- Kuriositeettina voin mainita, että Nooa Säästöpankin Erottajan konttori on Helsingin eteläisin pankki – isot kilpailijat ovat hylänneet eteläisimmän Helsingin, toteaa Rytkönen.

Hän uskoo siihe, että fyysisen kohtaamisen paikkoina, erityisesti elämän isompien käänteiden suunnittelussa kivijalkakonttorilla tulee olemaan oma vahva roolinsa.

- Epävakaat ajat tuntuvat lisäävän ihmisten tarvetta kohdata kasvotusten. Tavoitteemme on tarjota syksystä lähtien asiantuntijapalveluja aamukahdeksasta iltakahdeksaan.

- Voidaksemme pidentää konttoreidemme palveluaikoja, konttoreissa työskentelevien ihmisten lukumäärä kasvaa, mutta konttoreiden lukumäärä laskee. Kesän alussa Tikkurilan konttorin henkilöstön määrä kasvaa kun Myyrmäen konttori yhdistyy siihen. Samaan aikaan Keravan ja Järvenpään konttoreista muodostuu Järvenpäähän uusi Keski-Uudenmaan konttori. Pidemmät palveluajat on tarkoitus ottaa käyttöön Helsingin Erottajan konttorin lisäksi nimenomaan näissä yksiköissä vielä tämän vuoden aikana, kertoo Rytkönen.

Pankki on perustanut myös verkossa ja puhelimessa henkilökohtaisesti palvelevan yksikön ja tulee vahvistamaan myös tämän kivijalasta riippumattoman palvelun resursseja tulevien kuukausien aikana.

Huhtikuussa runsaasti uusia asiakkaita – kiitos luottamuksesta
Kevään 2016 aikana pankinvaihtajia on ollut liikkeellä runsaasti ja pääkaupunkiseudun asuntokauppa heräilee horroksestaan. Toimitusjohtaja Rytkönen toteaa huhtikuun olleen pankin paras kuukausi uusien asiakkaiden suhteen liki neljään vuoteen:

- Voitimme asiakkaiden luottamuksen huhtikuussa useammin kuin aiemmin, ja asiakasmäärämme kasvoi sadoilla. Iso pankki saattaisi todeta muutaman sadan asiakkaan menevän tilastovirheen piikkiin, mutta pienelle paikallispankille se on jo pienen juhlan paikka. Työmme asiakkaan levollisuuden turvaajana kantaa hedelmää, ja yhä useampi pääkaupunkilainen valitsee talouden kumppanikseen läheisemmän, lämpimämmän, henkilökohtaisemman ja pienemmän pankin – iso kiitos luottamuksesta.

- Uskomme, että asiakkaidemme kokemukset tuovat jatkossakin lisää kysyntää, ja siksi uskallamme myös investoida asiakaspalveluhenkilökuntaan, uusiin palvelumuotoihin sekä pidempiin palveluaikoihin”, tiivistää Rytkönen.

Lisätietoa:

Toimitusjohtaja Tommi Rytkönen
tommi.rytkonen@saastopankki.fi

Nooa Säästöpankki on rehti ja ketterä pankki pääkaupunkiseutulaisille. Pankki keskittyy perheiden ja pienyrittäjien palvelemiseen. Nooa Säästöpankilla on konttorit Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Keski-Uudellamaalla. Lisäksi asiakkaita palvellaan Helsingin ydinkeskustan Sijoitusyksikössä, jossa työskentelee pankin johto sekä erityisasiantuntijoita. Henkilökuntaa on 82. Pankin toimitusjohtajana toimii Tommi Rytkönen.

• säästöpankki