Säästöpankit viettävät Säästäväisyysviikkoa. Tule mukaan!

Säästöpankit viettävät perinteistä Säästäväisyysviikkoaan 28.10.–1.11.2013 erilaisin säästäväisyysteemaan sopivin kampanjoin ja tilaisuuksin.

Heti maanantaiaamuna Säästöpankit kertovat äänestyksestään, jonka kautta kaikki suomalaiset voivat vaikuttaa Säästöpankin konttoripaikkakuntien hyvinvointiin. Kannattaa osallistua. Seuraa uutishuonettamme, niin pysyt kartalla!

Maailman Säästäväisyyspäivänä eli torstaina 31.10. julkaistaan odotettu Säästöpankin Säästämisbarometri. Aito ja alkuperäinen kysely suomalaisten säästämisestä on taas ajan hermolla. Barometrin pääteemana oli tällä kertaa asumisen hinta sekä asuntojen kiinnostavuus sijoituskohteena. Samalla selvitettiin suomalaisen säästäjän sielunmaisemaa. Tuloksia uutishuoneessa heti torstaiaamuna.

Lisäksi Säästöpankit järjestävät viikon aikana monenlaisia tapahtumia ympäri maan. Esimerkiksi Turussa Liedon Säästöpankin suosittuun Talousseminaariin odotetaan kolmeasataa osallistujaa. Säästöpankki Optialla on sijoitusillat Oulussa, Kuopiossa ja Jyväskylässä sekä lastenillat lähes kaikissa konttoreissa. Länsi-Uudenmaan Säästöpankki taas järjestää sijoitusillan Vihdissä. Lammin Säästöpankki viettää vielä seuraavalla viikolla Säästäväisyysviikon jatkoja Naiset puhuvat rahasta -iltatilaisuuksien merkeissä Hämeenlinnassa ja Hyvinkäällä.

Tervetuloa Säästöpankkiin osallistumaan, vaikuttamaan ja säästämään!

Faktaa: Mikä ihmeen Säästäväisyysviikko?

Säästäväisyysviikon  vietto sai alkunsa vuonna 1924 Milanon Säästöpankkikongressissa, jolloin päätettiin juhlia Maailman Säästäväisyyspäivää (World Savings Day) aina lokakuun viimeisenä päivänä. Kyseessä on siis vanha kansainvälinen perinne, joka Suomessa on laajentunut Säästäväisyysviikoksi. Sitä on vietetty meillä vuodesta 1926 lähtien. Tavoitteena on edistää perheiden säästäväisyyttä ja taloudellista hyvinvointia.

Säästäväisyyden edistäminen on kirjattu säästöpankkilakiin Säästöpankin erityistarkoitukseksi.

• säästäväisyysviikko