Säästöpankkien Tutkimussäätiö myönsi 73 500 euroa apurahoja

Säästöpankkien Tutkimussäätiö on jälleen myöntänyt apurahoja yliopistojen tutkijoille ja tutkimushankkeille. 73 500 euron tukisummaan sisältyy säätiön Kluuvin rahastosta myönnetyt 15 000 euroa.

Tutkimusapurahan vuonna 2013 sai 12 yksittäistä tutkijaa ja yksi tutkimusryhmä yhteensä kahdeksasta eri yliopistosta. Apurahoja myönnettäessä painotettiin tällä kertaa vastuullisuuteen ja säästämiseen liittyvää tutkimusta.

”Säästämiseen ja luotonantoon liittyvä tutkimus oli edelleen pääosassa. Ilahduttavasti mukana oli tutkimuksia, jotka koskivat pankkitoiminnan kehittämistä ja toiminnan muutosprosessia, ja toisaalta ajankohtaisia aiheita, kuten varjopankkitoiminta ja nuorten taloudellinen käyttäytyminen”, toteaa Säästöpankkien Tutkimussäätiön asiamies Eeva Karisto.

Säästöpankkien Tutkimussäätiö tukee rahamarkkinoiden, asumiseen, säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvää tutkimusta. Entinen Kluuvin säätiö sulautui tutkimussäätiöön viime vuonna ja siitä muodostettiin Kluuvin rahasto.

Lisäksi Säästöpankkien Tutkimussäätiö ylläpitää Säästöpankkimuseota, joka toimii Hämeenlinnan kaupunginmuseon yhteydessä.

Lisätietoja antaa Säästöpankkien Tutkimussäätiön asiamies Eeva Karisto, puh. 050 464 807, eeva.karisto@saastopankki.fi

Liite: Vuonna 2013 apurahan saaneet

• muut uutiset