​Säästöpankkiryhmä laajenee Seinäjoelle

Ylihärmän Säästöpankin toimitusjohtaja Jarmo Rinta uskoo, että Seinäjoki on pankille looginen selkeä askel kasvun tiellä. Myös Sp-Koti-yrittäjät Jussi Uitto ja Mikko Jantunen ovat yhteistyöstä innoissaan.

Ylihärmän Säästöpankki avaa konttorin Seinäjoelle tänä kesänä. Konttori avataan heinäkuun alkupuolella ennen valtakunnallisten Asuntomessujen käynnistymistä (8.7) ja tangomarkkinoita (6.–10.7) kaupungin keskustaan osoitteeseen Kalevankatu 12. Toimitusjohtaja Rinta sekä Sp-Kodin kiinteistövälittäjäyrittäjät Jussi Uitto ja Mikko Jantunen arvioivat, että uusi konttori ja kiinteistönvälitys työllistävät Seinäjoella noin kahdeksan finanssi- ja kiinteistöalojen asiantuntijaa.

Toimitusjohtaja Jarmo Rinta kertoo pääsyyn laajennukseen olevan se, että Säästöpankkiryhmään kuuluva Ylihärmän Säästöpankki haluaa kasvaa. Seinäjokea hän pitää houkuttelevana ja kasvavana talousalueena sekä merkittävänä alueellisena keskuksena. Lisäksi hän kertoo, että toiminnan kasvattaminen Etelä-Pohjanmaalla ilman Seinäjokea olisi melko mahdotonta epäloogista, koska väestöä sekä pankin nykyisiä asiakkaita muuttaa jatkuvasti toimialueen yleisen trendin mukaisesti kasvukeskuksiin.

– Seinäjoki on alueemme kasvukeskus, jonne suuntautuu varsinkin lähiympäristöstä koko ajan lisää väestöä. Se on maantieteellisesti myös meille lähin kasvukeskus, jossa ei ole Säästöpankkien yhteenliittymään kuuluvan Säästöpankin konttoria ja joka meille on järkevä suunta kasvaa. Jo nyt Seinäjoella asuu merkittävä määrä asiakkaitamme.

– Lisäksi uskomme, että perinteisellä konttorissa tehtävillä pankkipalveluilla on vielä jalansijaa sekä asiakkaan kannalta merkittävää lisäarvoa annettavana. Palveluja tarvitsevia ja niitä arvostavia ihmisiä on yhä paljon ja mielellämme myös niitä erinomaisia Säästöpankkikokemuksia heille tuotamme. Tavoitteemme on, että meillä olisi konttori pystyssä ja varsinainen pankkitoiminta täydellä höyryllä käynnissä heinäkuun alusta alkaen. Konttori on käteistä rahaa lukuun ottamatta ns. täyden palvelun konttori, Rinta sanoo.

Sp-Koti palaa Etelä-Pohjanmaalle
Ylihärmän Säästöpankin kanssa hynttyyt yhteen laittaa myös Säästöpankkien kiinteistövälitysketju Sp-Koti, joka on jo aloittanut toimintansa Seinäjoella toukokuun alussa.

– Olemme todella innoissamme Jantusen Mikon kanssa, että saamme tuoda Sp-Kodin takaisin Seinäjoelle. Meillä molemmilla on vahva osaaminen kiinteistönvälitysalalta, joten asiakas voi luottaa, että meiltä saa ammattitaitoista ja henkilökohtaista palvelua kaikissa kodinvaihtoon liittyvissä asioissa. Nyt alkava tiivis yhteistyö Ylihärmän Säästöpankin kanssa mahdollistaa asiakkaillemme kokonaisvaltaisen palvelukokemuksen, koska kaikki asunnonvaihtoon liittyvät palvelut löytyvät saman katon alta, sanoo Sp-Koti-yrittäjä Jussi Uitto.

Toimitusjohtaja Jarmo Rinta odottaa myös tulevaa yhteistyötä Sp-Koti-yrittäjien kanssa.

– Yrittäjillä on vahvat taustat ja näyttöä menestyksekkäästä toiminnasta. Lisäksi uskomme yhteistyön voimaan. Sen avulla voimme saada osamme Seinäjoen asuntolainamarkkinoista sekä hyvin toimivista ja vilkkaista asuntomarkkinoista. Yhteistyö Sp-Kodin kanssa on luonnollista, koska siitä hyötyy myös asiakas saadessaan ammattitaitoisen, nopean ja luotettavan palvelun samalla käynnillä. Yhteistyöstä muodostuu myös kaikkia osapuolia hyödyttäviä kustannussäästöjä.

Lisätietoja:

Ylihärmän Säästöpankki
Toimitusjohtaja Jarmo Rinta (jarmo.rinta@saastopankki.fi), puh. 020 758 2400

Sp-Koti-yrittäjät
Jussi Uitto (jussi.uitto@spkoti.fi), puh. 0400 353 017
Mikko Jantunen (mikko.jantunen@spkoti.fi), puh. 0400 283 665

Säästöpankki on Suomen vanhin pankkiryhmä, jonka asiakkaana on 470 000 suomalaista kotitaloutta, pk-yritystä tai maatilataloutta. Asiakkailleen Säästöpankkiryhmä tarjoaa kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palvelut. Säästöpankkiryhmään kuuluu 23 Säästöpankin lisäksi Sp-Rahastoyhtiö, Sp-Henkivakuutus, Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj, kiinteistönvälitysketju Sp-Koti ja Säästöpankkiliitto Osk. Säästöpankkiryhmä työllistää noin 1200 ihmistä eri puolilla Suomea. www.saastopankki.fi

• sp-koti
  • säästöpankkiryhmä