Asiakkaat mukana Säästöpankin uudenlaisen konttorin suunnittelussa

Oletko sinäkin istunut pankin konttorissa jonotuslappu kourassa jonotusautomaatin vaihtuvia numeroita tuijottaen? Todennäköisesti olet. Oletko siinä tilanteessa pannut merkille pankin tunnusväriin sävytetyt kalusteet tai kauniit verhot? Todennäköisesti et. Todennäköisesti haluat vain saada asiasi hoidettua sujuvasti ja miellyttävästi. Lähitulevaisuudessa tämä voi olla totta, sillä Säästöpankit ovat suunnitelleet kokonaan uuden tavan asioida konttorissa. Nooa Säästöpankin Lasipalatsin uudessa konttorissa Helsingissä pääset kokeilemaan uutuutta jo tänään.

Katso myös Nooa Säästöpankin tiedote liitteineen (liitetiedostoina alla)!

”Useimmat meistä hoitavat pankkiasiansa muualla kuin pankissa. Laskut maksetaan verkkopankissa, rahat nostetaan automaatista, jos käteistä tarvitaan, ym. Pankissa käydään harvoin. Mutta kun siellä käydään, kaiken pitää toimia. Konttorin siisteys ja miellyttävä ympäristö ovat asiakkaille itsestään selvä asia. Ne eivät tee asioinnista ainutlaatuista; siihen tarvitaan jotain muuta. Me haluamme uudistaa Säästöpankin konttoreita asiakkaan näkökulmasta. Tavoite on, että Säästöpankissa asiakas voi asioida itselleen parhaalla tavalla”, sanoo uudistuksen pilottia luotsaava Säästöpankkiliiton markkinointijohtaja Heli Mehtätalo-Takala.

”Kysyimme asiakkailtamme, mitä ainutlaatuinen pankkikokemus heille merkitsee ja miten pankkikonttorin tulee tämän onnistumista tukea. Esiin nousi kriittisiä kohtia, kuten sisääntulo, ensikohtaaminen, siirtyminen neuvotteluun ja poistuminen. Juuri nämä otettiin kehityskohteiksi”, Mehtätalo-Takala kertoo.

”Uusi konsepti muuttaa henkilöstön toimintatapaa. Enää ei istuta tiskin takana, vaan asiakas kohdataan jo odotustilassa ja myös saatetaan sinne takaisin. Tila tehdään sellaiseksi, että asiakas voi vielä tapaamisen jälkeen katsoa papereita ja vaikka tarkistaa sähköpostinsa kaikessa rauhassa. Huolehdimme erityisesti siitä, että asiakkaan tiedot pysyvät luottamuksellisina ja hänellä on turvallinen olo. Jokaisen elämäntilanne ja toiveet otetaan huomioon yksilöllisesti.”

Säästöpankkiryhmälle suunniteltu konttorikonsepti viestii muistakin Säästöpankeille tärkeistä arvoista, kuten vastuullisuudesta ja asiakkaan vaurastumisen tukemisesta. Pilottina on Nooa Säästöpankin Lasipalatsin uusi konttori Helsingissä.

Lisätietoja antaa Säästöpankkiliiton markkinointijohtaja Heli Mehtätalo-Takala, p. 050 402 6781, heli.mehtatalo-takala@saastopankki.fi.

• muut uutiset

Säästöpankkiryhmään kuuluu 31 Säästöpankkia ja keskusjärjestö Säästöpankkiliitto. Omia konttoreita on 200, ja yhteistyön kautta asiakkailla on käytettävissään yhteensä lähes 400 konttoria, 200 palvelu- ja maksuautomaattia ja kaikki Suomen käteisautomaatit. Säästöpankkien päämääränä on edistää säästämistä ja asiakkaiden taloudellista hyvinvointia. Palvelun perusperiaatteita ovat asiakasläheisyys ja paikallisuus. Tavoitteena on jatkuva, kannattava kasvu ja vakavaraisuuden pitäminen turvatulla tasolla. Vuonna 2012 liikevoittoa kertyi 67,1 miljoonaa euroa, vakavaraisuus oli 22,1 % ja asiakasmäärä 588 500. www.saastopankki.fi