Katja Änkilästä Säästöpankin markkinointi- ja viestintäjohtaja

Katja Änkilä (KTM, muotoilija) on nimitetty 3.9.2014 alkaen Säästöpankkiryhmän markkinointi- ja viestintäjohtajaksi ja Säästöpankkiliiton johtoryhmän jäseneksi.

Säästöpankkiryhmä elää nyt historiallisia hetkiä. Vuoden 2013 lopussa Säästöpankit päättivät tiivistää yhteistyötään ja muodostaa jatkossa virallisen yhteenliittymän, Säästöpankkiryhmän.  Yhteenliittymän myötä Säästöpankin toiminta yhtenäistyy ja tehostuu rahoittajiin ja viranomaisiin päin, josta on konkreettista hyötyä asiakkaille. Uudistuksen myötä asiakkaalle jää nykyistäkin enemmän aikaa ja rahaa.

-  On mainio hetki tulla juuri nyt Säästöpankkiin töihin, koska kasvuhalu on porukassa kova ja isoja kehitysaskelia otetaan monella rintamalla. Säästöpankki on myös brändin rakentajalle kiinnostava mahdollisuus. Siinä, missä monet yritykset joutuvat pohtimaan missiotaan ja arvojaan, Säästöpankeilla ne ovat olleet kunnossa jo 1800-luvun alusta lähtien. Säästöpankkiaatteen ja Säästöpankkilain mukaisesti Säästöpankin tehtävä on auttaa tavallisia kansalaisia säästämään ja sitä kautta vaurastumaan. Pari vuotta sitten Säästöpankki otti käyttöönsä vanhan sloganinsa Säästöpankki auttaa aina, ja lupaukselle löytyy myös evidenssiä. Säästöpankkien asiakkaista on jo nyt 92 % erittäin tyytyväisiä pankkiinsa, kertoo Änkilä.

Katja Änkilällä on takanaan laaja-alainen ura brändäyksen ja asiakaskokemusten kehittämisen parissa. Viimeksi Katja Änkilä työskenteli A-lehtien digitaalisessa liiketoiminnassa asumisen alan liiketoimintajohtajana ja Danske Bank Oy:n omistamassa franchising-ketjussa Kiinteistömaailmassa markkinointi- ja viestintäjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Aiemmin hän on työskennellyt kymmenisen vuotta Suomen eturivin mainostoimistoissa palkittuna suunnittelijana ja projektijohtajana.

Lisätietoja:

Katja Änkilä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Säästöpankkiliitto, +358 50 5444450

Pasi Kämäri, toimitusjohtaja, Säästöpankkiliitto, +358 50 688222

• säästöpankkiryhmä
  • nimitykset
  • työnantaja

Säästöpankkiryhmään kuuluu 25 Säästöpankkia ja keskusjärjestö Säästöpankkiliitto. Asiakkailla on käytettävissään yli 150 konttoria, sähköiset palvelut sekä kaikkii Suomen käteisautomaatit. Säästöpankkien päämääränä on edistää asiakkaiden säästämistä ja taloudellista hyvinvointia. Palvelun perusperiaatteita ovat asiakasläheisyys ja paikallisuus. Tavoitteena on jatkuva, kannattava kasvu ja vakavaraisuuden pitäminen turvatulla tasolla.  www.saastopankki.fi ja uutishuone http://saastopankkiryhma.mynewsdesk.com/.