Näin Suomi säästää -tutkimuksen media-aamiainen 30.10.2015

Arvoisa toimittaja,

Kutsumme sinut Säästöpankin Näin Suomi säästää -tutkimuksen media-aamiaiselle perjantaina 30.10.2015.

Uskovatko suomalaiset omaan talouteensa tällä hetkellä? Miten se näkyy säästämisessä? Miten nuoret ymmärtävät omaa talouttaan? Minkälaisena säästämiskohteena nähdään omistus- tai sijoitusasunnot juuri nyt?

Vastauksia on etsitty Säästöpankin Näin Suomi säästää -tutkimuksesta, johon vastasi noin 3 000 suomalaista syys-lokakuun aikana. Samalla selvitettiin tuttuun tapaan suomalaisen säästäjän sielunmaisemaa. Miten tavallinen suomalainen todellisuudessa säästää ja sijoittaa? Miten eri-ikäiset suomalaisnaiset ja miehet hoitavat talouttaan, säästävät ja sijoittavat? Miten pääkaupunkiseutulaiset eroavat muista suomalaisista? Entä miten epävarman taloustilanteen jatkuminen näkyy säästämisessä?

Tutkimus liittyy Säästäväisyysviikkoon, jota vietetään Suomessa aina Maailman Säästäväisyyspäivän (31.10.) yhteydessä. Säästäväisyysviikkoa vietettiin Suomessa ensi kertaa vuonna 1926.

Tutkimuksen tulokset julkaistaan kansainvälisen Säästäväisyyspäivän aattona perjantaina 30.10.2015 klo 9.00–10.30 Nooa Säästöpankin tiloissa osoitteessa Erottajankatu 19, Helsinki.

Ohjelma:

- Säästöpankkiliiton markkinointi- ja viestintäjohtaja Katja Änkilä esittelee kyselyn tulokset.

- Nooa Säästöpankin toimitusjohtaja Tommi Rytkönen pohtii, miten suomalaisten suosituimman säästökohteen, oman asunnon, vetovoima säästämiskohteena puhuttelee tällä hetkellä ja mitä se tarkoittaa muun muassa suomalaisen asumisen tulevaisuuden kannalta.

- Vapaata keskustelua.

Pyydämme sinua ilmoittautumaan tilaisuuteen ystävällisesti ennakkoon torstaihin 29.10 klo 16 mennessä viestintäpäällikkö Teemu Salmelle (teemu.salmi@saastopankki.fi).

Lämpimästi tervetuloa!

Säästöpankkiryhmä

• säästäväisyysviikko

Säästöpankki on Suomen vanhin pankkiryhmä, jonka asiakkaana on 470 000 suomalaista kotitaloutta, pk-yritystä tai maatilataloutta. Asiakkailleen Säästöpankkiryhmä tarjoaa kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palvelut. Säästöpankkiryhmään kuuluu 23 Säästöpankin lisäksi Sp-Rahastoyhtiö, Sp-Henkivakuutus, Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj, kiinteistönvälitysketju Sp-Koti ja Säästöpankkiliitto Osk. Säästöpankkiryhmä työllistää n. 1155 ihmistä eri puolilla Suomea. www.saastopankki.fi