Uusi rahasto Säästöpankki Pienyhtiöt

Sp-Rahastoyhtiö Oy tuo 1.2.2011 markkinoille uuden osakerahaston. Säästöpankki Pienyhtiöt -sijoitusrahaston tavoitteena on pitkällä aikavälillä kasvattaa rahasto-osuuden arvoa sijoittamalla varat pääasiassa Suomen osakemarkkinoille markkina-arvoltaan pienten ja keskisuurien yhtiöiden osakkeisiin.

Säästöpankki Pienyhtiöt -sijoitusrahaston osuuksien ennakkomerkintäaika alkaa 1.2.2011 ja rahasto aloittaa toimintansa 1.3.2011. Osuuksien ennakkomerkintähinta on 50 euroa. Ennakkomerkintäaikana merkintäpalkkiota ei peritä, osuuden arvoa ei lasketa eikä osuuksien lunastaminen tai vaihto ole mahdollista.

• uudet tuotteet ja palvelut

Säästöpankkiryhmään kuuluu 33 Säästöpankkia ja keskusjärjestö Säästöpankkiliitto. Omia konttoreita on noin 210, ja yhteistyön kautta asiakkailla on käytettävissään yhteensä yli 400 konttoria, 200 palvelu- ja maksuautomaattia ja kaikki Suomen käteisautomaatit. Säästöpankkien päämääränä on edistää säästämistä ja asiakkaiden taloudellista hyvinvointia. Palvelun perusperiaatteita ovat asiakasläheisyys ja paikallisuus. Tavoitteena on jatkuva, kannattava kasvu ja vakavaraisuuden pitäminen turvatulla tasolla. Vuonna 2011 liikevoittoa kertyi 65,4 miljoonaa euroa, vakavaraisuus oli 22,1 % ja asiakasmäärä 587 000. www.saastopankki.fi