Oikean 125 mm katkaisulaikan valinta

Oikean 125 mm katkaisulaikan valinta

Flexovit 125 mm katkaisulaikkoja on saatavilla useilla eri paksuuksilla  -  0,8 mm:stä 2,5 mm:iin. Jokaisella paksuudella on omat ominaisuutensa ja käyttöalueensa:

Paksuus

0,8 mm: Ohuelle materiaalille ja lämpöherkkien materiaalien tarkkaan hiontaan. 0,8 mm katkaisulaikalla pintakäsitelty yksityiskohta voidaan katkaista polttamatta lakkaa (1,5 mm paksuuteen saakka).

1,0 mm: Ohuiden, enintään 2 mm paksujen materiaalien katkaisuun.

1,3 mm: Ensisijainen valinta 3-4 mm paksuille yksityiskohdille. Katkaisunopeus on suurinpiirtein sama kuin 1,0 mm katkaisulaikalla, mutta käyttöikä on pidempi ja varmuus parempi kuin 1,0 mm.

1,6 mm: 2 mm paksumman materiaalin katkaisuun. Suositellaan käytettäväksi, kun vähäisempi laikankäyttö on toivottavaa (7 mm paksuuteen saakka).

2,0 mm: 3-4 mm ja sitä paksumpien materiaalien katkaisuun. 2,0 mm katkaisulaikka vaatii voimakkaan koneen, jonka teho on vähintään 1.300 W. 2,0 mm laikoissa käytetään karkeampaa hiomajyvää ja ne kestävät korkeampaa painetta.

2,5 mm: Käytetään useimmiten hitsaustöiden yhteydessä, koska katkaisulaikka on tarpeeksi paksu käytettäväksi hitsaussaumassa.

Laatu

Mega-Line MaXX –katkaisulaikkaa suositellaan tehokkailla koneilla ja kovalla paineella tapahtuvaan katkaisuun. Erittäin tehokas aineenpoisto ja pitkä käyttöikä. Mahdollistaa alhaisen katkaisukustannuksen.

Mega-Line –katkaisulaikoilla on laaja käyttöalue, erittäin hyvä aineenpoisto ja pitkä käyttöikä.

Speedoflex –katkaisulaikat ovat edullisimpia katkaisulaikkoja, joilla on hyvä aineenpoisto ja pitkä käyttöikä.