Karalliset laikat erittäin karkeaan poistoon

Karalliset laikat erittäin karkeaan poistoon

Norton lanseeraa uuden karallisten laikkojen valikoiman karkeaan poistoon. Laikat soveltuvat mm. putkien ja hitsaussaumojen hiontaan. Uusien laikkojen rakenne takaa tehokkaamman poiston ja pinnan viimeistelyn.

Uudet Blaze RapidStrip –laikat ovat erittäin tiheitä, mikä valmistajan mukaan takaa niille kaksinkertaisen käyttöiän tavallisiin karkean poiston laikkoihin verrattuna. Uuden rakenteen ansiosta laikka reagoi korkeassa hiomapaineessa huomattavasti agressiivisemmin ja takaa nopean aineenpoiston. Kevyellä hiomapaineella saavutetaan hieno ja tasainen pinta. Tämän ansiosta ei ole tarpeen käyttää eri karkeuksien laikkoja. Laikoilla on myös avoin rakenne, minkä ansiosta ne eivät tukkeudu ja ovat sopivia myös pehmeille metallipinnoille (esim. alumiini) tai liimajäännösten puhdistamiseen. Blaze RapidStrip –laikat ovat erittäin kestäviä.

Laikkojen ominaisuutena on vahva nailonselkä, keraaminen alumiinioksidijyvä ja pitkälle kehitetty hartsisideaine. Näitä karallisia laikkoja käytetään sähköisissä ja paineilmakoneissa. Valikoimaan kuuluu myös reiällinen laikka.

Blaze RapidStrip –laikat on tarkoitettu karkeaan poistoon kuten valssihilseen, ruosteen ja maalin poistoon, valuraudan, teräksen, alumiinin, lasikuidun ja komposiittimateriaalin pintakäsittelyyn ja purseenpoistoon sekä luonnonkivien puhdistukseen. Valikoimaan kuuluu halkaisijaltaan 150 mm:n laikka 8 mm:n karalla sekä 150 mm:n laikka 13 mm:n reiällä.

”Blaze RapidStripin ansiosta hiomatyö on huomattavasti tehokkaampaa, sillä samaa laikkaa voidaan käyttää sekä  karkeaan purseenpoistoon että pinnan viimeistelyyn. Laikat soveltuvat erittäin hyvin mm. hitsaussaumojen ja putkien hiontaan”, toteaa Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasivesin Suomen myyntijohtaja.

Katso myös www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.