Norton lanseeraa tehokkaan uuden laikan ratakiskojen katkaisuun – Norton Quantum3 Rail

Nortonin korkealaatuisten keraamisten katkaisulaikkojen valikoima kasvaa edistyksellisen Norton Quantum3 -sarjan julkaisun myötä. Uusi katkaisulaikka Quantum3 Rail on tarkoitettu ratakiskojen katkaisuun. Sen tuotekehityksessä on tähdätty erityisesti turvallisuuden, käyttömukavuuden, kulutuskestävyyden ja suorituskyvyn maksimointiin.

Norton Quantum3 Rail -laikoissa käytetään uutta keraamista hioma- ja sideainetta, joka mahdollistaa tehokkaan aineenpoiston, matalan tärinätason ja pitkän käyttöiän. Keraamisen hioma-aineen ansiosta katkaisu sujuu nopeasti myös vähemmällä paineella, koska kone ja laikka hoitavat työn.

Valmistajan mukaan tällä ratakiskojen katkaisulaikalla saavutetaan markkinoiden paras käyttömukavuus ja suorituskyky sekä matalat käyttökustannukset. Pitkän käyttöiän ansiosta projektin aikana kuluu vähemmän laikkoja ja nopea katkaisu tehostaa koko metallintyöstöprosessia merkittävästi.

Norton Quantum3 Rail on täydellinen valinta käytettäväksi rautatieteollisuudessa, jossa yötyöt, kiire ja haastavat olosuhteet ovat tavallisia. Se leikkaa nopeammin, tekee tarkkaa jälkeä, on miellyttävämpi käyttää ja kestää pidempään kuin mikään muu rautatieteollisuudessa tällä hetkellä käytettävä laikka.

Norton Quantum3 Rail on saatavilla 356 tai 400 mm:n halkaisijalla ja 4 mm:n paksuudella.

”Norton Quantum3 Rail -katkaisulaikan vahvuudet tekevät siitä markkinoiden luotettavimman työkalun ratakiskojen katkaisuun. Varsin matalasta tärinätasosta johtuvan lyömättömän käyttömukavuuden sekä Quantum3 Rail -laikan pitkän käyttöiän ansiosta käyttäjän ei tarvitse siirtää katkaisukonetta ratakiskon yli, mikä tekee työskentelystä mukavampaa”, toteaa Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntijohtaja.

Lisätietoja on saatavilla osoitteessa www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Flexovit ja Winter.