Parempi työympäristö äänivaimennetuilla timanttilaikoilla

Parempi työympäristö äänivaimennetuilla timanttilaikoilla

Katkaistaessa betonia ja muita rakennusmateriaaleja timanttilaikalla syntyy korkea ja kimeä, ympäristölle erittäin häiritsevä ääni. Norton Clipperin Silencio Pro –timanttilaikkojen melutaso on erittäin alhainen ja ne sopivat käytettäviksi paikoissa, joissa tulee välttää ääntä ja hälyä, sekä haluttaessa luoda mukavampi työympäristö esimerkiksi rakennustyömailla.

Norton Clipperin Silencio Pro-laikoissa on sandwich-rakenne, jossa on tarkoitukseen kehitettyä, erittäin absorvoivaa materiaalia, joka vaimentaa rungon värähtelyä ja vähentää näin ääni- ja tärinätasoa. Laikan segmenttien välisen uran muoto on patentoitu, minkä ansiosta ilmavirtaa ei muodostu ja siksi katkaisun ja sahaamisen aikana vältetään korkea, kimeä ääni.

Silencio Pro Beton –laikka 230 mm halkaisijalla on tarkoitettu betonin katkaisuun ja sahaamiseen kulmahiomakoneella. Tämä laikka aiheuttaa jopa kolme kertaa tai vastaavasti 5 dB vähemmän melua kuin perinteiset laikat. 350 mm halkaisijalla varustettu Silencio Pro Universal on tarkoitettu erilaisten rakennusmateriaalien sahaamiseen ja katkaisuun pöytäsahalla, ja sen melutaso on kahdeksan kertaa alhaisempi eli vastaa 9 dB vähemmän melua.

”Äänivaimennetut laikat takaavat paremmat työskentelyolosuhteet työpaikalla – ei vain tekijälle, vaan myös kaikille paikalla oleskeleville. Norton Clipperin Silencio Pro –äänivaimennetut laikat sopivat erittäin hyvin paikkoihin, joissa melutasolla on merkitystä, kuten sairaaloihin, kouluihin ja asuinaluille”, kertoo Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava Timo Sutinen.

Katso myös www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Flexovit ja Winter.