Uusi napalaikka nopeampaan hiontaan

Uusi napalaikka nopeampaan hiontaan

Flexovit lanseeraa uuden napalaikan Mega-Line MaXX Cutin, jonka käyttöikä on 4 – 8 kertaa pidempi kuin perinteisten napalaikkojen ja valmistajan mukaan se myös hioo huomattavasti nopeammin.

Uutta Mega-Line MaXX Cut –napalaikkaa on saatavilla halkaisijamitoilla 115, 125, 180 ja 230 mm. Se on tarkoitettu hiiliteräksen, valuraudan, ruostumattoman ja runsasseosteisen teräksen hiontaan kulmahiomakoneella. Se sopii erityisen hyvin alhaiselle työpaineelle ja suurille pinnoille ja sillä saavutetaan tasainen ja jatkuva aineenpoisto myös runsasseosteista terästä käsiteltäessä.

Mega-Line MaXX Cutissa käytetään hioma-aineena keraamista alumiinioksidia. Se on erittäin tehokas ja kestävä hioma-aine ja siksi valmistajan mukaan uuden napalaikan aineenpoisto on parempi ja käyttöikä pidempi kuin perinteisillä napalaikoilla. Tehokkaan hioma-aineen ansiosta Mega-Line MaXX Cutin energiankulutus on väheisempää ja hionta kylmempää eikä työkappaleen palamisen vaaraa ole. Laikan aineenpoisto on hyvä myös alhaisella työpaineella, joten sitä on mukava käyttää.

Flexovit Mega-Line MaXX –valikoimaan kuuluu myös katkaisulaikkoja 115 mm – 230 mm halkaisijalla ja napalaikkoja 115 mm – 230 mm halkaisijalla. Näistä 180 ja 230 mm on tarkoitettu erityisesti käytettäväksi suurtaajuisissa tai turbiinikäyttöisissä koneissa.

“Mega-Line MaXX Cutilla vähennetään huomattavasti hionnan kokonaiskustannusta alhaisemman työpaineen ansiosta ja koska siitä huolimatta aineenpoisto on hyvä, on hionta mukavampaa työntekijälle,” kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasivesin Suomen myyntivastaava.

Katso myös http://www.saint-gobain-abrasives.com/

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.