Vaikeasti saavutettavien paikkojen helpompaa hiontaa uudella lamellilaikalla

Vaikeasti saavutettavien paikkojen helpompaa hiontaa uudella lamellilaikalla

Kulmien ja säteiden hiominen voi olla vaikeaa lamellilaikalla. Siksi Norton lanseeraa nyt Norton X-Treme Heavy Duty Reduced –lamellilaikan, jossa on pienempi tukialusta, joka tekee vaikeasti saavutettavien paikkojen hiomisesta helpompaa.

Nortonin uusi X-Treme Heavy Duty Reduced –lamellilaikka on tehty pienemmän halkaisijan 107 mm lasikuitualustalle, mikä saa hiomalamellit ulottumaan mahdollisimman pitkälle, noin 10 mm reunasta. Valmistajan mukaan tämä mahdollistaa pienahitsien, kulmien sekä säteiden hionnan. Lamellilaikka on valmistettu erittäin vahvasta, uudesta polyesterkankaasta, joka on päällystetty uusimman sukupolven Norzon –hioma-aineella. Hioma-aine tekee laikasta erittäin hyvin kulumista kestävän ja vahvan, ja näin ollen myös paljon pitkäikäisemmän. Käytetty hioma-aine sopii erityisesti raudan, teräksen ja ruostumattoman materiaalin työstöön ja sillä saadaan erittäin hyvä aineenpoisto lyhyessä ajassa.

X-Treme Heavy Duty Reduced on tarkoitettu käytettäväksi kulmahiomakoneessa. Laikkaa on saatavilla 125 mm halkaisijalla, jyväkoossa 40 ja 60, ja lisäksi siinä on kupera, lasikuituvalmisteinen tukialusta.

”Uuden X-Treme Heavy Duty Reduced –lamellilaikan pienemmän tukialustan ansiosta se sopii erityisen hyvin pienahitsin, kulmien ja muiden vaikeasti saavutettavien paikkojen hiontaan. Lisäksi lamellilaikan käyttöikä on epätavallisen pitkä, mikä laskee hionnan kokonaiskustannusta”, kertoo Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntijohtaja Timo Sutinen.

Katso myös www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Flexovit ja Winter.