Blogikirjoitus -

IT - tukipalvelusta strategiseksi kilpailueduksi | SAP Innovation Forum 2017

Yritysten toimintamallit ovat tällä hetkellä yhdestä suurimmista muutoksista, jota voidaan verrata aikoinaan massatuotannon aloittamiseen. Nykyisillä IT- järjestelmillä on mahdollista saavuttaa liiketoiminnalle kriittisiä hyötyjä, kuten esimerkiksi kassavirtojen parantaminen, myynnin kasvu esimerkiksi uusilla liiketoimintamalleilla ja logistisen ketjun tehostaminen, niin että tuotteita voidaan myydä paremmalla katteella ja enemmän. IT:n asema tässä mielessä on muuttunut ja esimerkiksi, kun alan työpaikkoja seuraa voidaan huomata, että työpaikkojen profiilit ja vaatimukset ovat muuttuneet pois teknistä osaamisista kohti bisneksen tarpeiden ymmärtämistä.

Nyt yritysten IT-organisaatioilla onkin edessään positiivinen haaste: kuinka he pystyvät muokkaamaan heidän toimintamallejaan, niin että he tuottavat asiakkaalleen bisneslähtöisiä ratkaisuja, jotka tarjoavat mahdollisimman suurta lisäarvoa. IT:n suurimpia haasteita ovat kuinka tulevia ratkaisuja tullaan mittaamaan ja kuinka heidän ratkaisujensa tuotto vertautuu muihin yrityksen investointeihin. IT on jo nyt yrityksen kilpailukyvylle yhtä tärkeä kuin esimerkiksi heidän henkilökuntansa ja heidän tietotaitonsa.

SAP on omalla osallaan lähtenyt vastaamaan tähän tarpeeseen ja tuotteet kuten SAP Leonardo, SAP BusinessObjects Cloud, SAP S/4HANA sekä SAP Fiori ovat suunniteltu niin, että tuotteilla voidaan tuottaa nopealla aikataululla liiketoiminnan tarpeisiin ratkaisuja, jotka tuottavat yritykselle säästöjä sekä liiketoiminnan kasvua. Yritysten on näiden tuotteiden avulla mahdollista tehdä esimerkiksi liiketoimintaa, jossa IoT-ratkaisut ovat lähtökohta uudenlaisille palvelumalleille ja laskutukselle. Nykyään saatavissa ratkaisuissa mittareina ovat esimerkiksi tuotantovarmuus, tilauksesta rahaksi (OTC), käytetty työaika sekä liikevaihdon kasvu.

Tervetuloa keskustelemaan, kuinka teidän organisaationne voi olla mukana hyödyntämässä tämän muutoksen tuomista mahdollisuuksista, mitata saavutettuja hyötyjä ja kuinka voimme implementoida nämä ratkaisut erittäin nopeasti kiihdyttämään teidän yrityksenne kasvua.

Joonas Tomperi

Kirjoittaja Joonas Tomperi on asiakaspalvelija, joka uskoo selkeisiin bisneshyötyihin sekä siihen että jokaisessa yrityksessä loppupeleissä asiakas maksaa palkkasi. Joonas työskentelee Product Manager -tittelillä Acandolla. Katso Joonaksen videoterveiset tästä.

Acando on yksi SAP Innovation Forum -tapahtuman kumppaneista. #SAPFORUM

Acando on yksi Pohjoismaiden johtavista SAP-toimittajista. Meillä on lähes 20 vuoden kokemus SAP-tuotteista ja ratkaisuista ja Acandolla työskentelee yli 200 kokenutta SAP-konsulttia. Palveluihimme kuuluu kaikki SAP:n ratkaisut järjestelmien elinkaaren hallinnasta design- ja määrittelyvaiheesta ylläpitoon. Erityisvahvuuksiamme on mm. ERP, BI sekä mobiili- ja Internet of Things-ratkaisut. Meillä on vahva kokemus useilta teollisuudenaloilta kuten energia, media, logistiikka, telekommunikaatio, valmistava teollisuus sekä vähittäis- ja tukkukauppa. Konsultointi-, projekti- ja lisensointipalvelumme kattavat kaikki uusimmat SAP-ratkaisut ja teknologiat kuten S/4 HANA ja Fiori. Katso lisätietoja www.acando.fi

• Tietokone, Televiestintä, IT

• it