SAP kasvoi voimakkaasti vuoden 2015 ensimmäisellä neljänneksellä

Ohjelmistoyhtiö SAP on julkistanut vuoden 2015 ensimmäisen neljänneksen tulokset. Erityisesti yhtiön pilvipalveluliiketoiminta jatkoi voimakasta kasvuaan. Pilvipalveluiden tilaukset ja tukipalveluiden myynti kasvoivat 131 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Täysin uusi pilvipalvelumyynti, joka on SAP:lle keskeinen myynnin mittari, kasvoi 121 prosenttia 120 miljoonaan euroon. SAP:n pilvipalvelu- ja ohjelmistoliikevaihto kokonaisuudessaan kasvoi 24 prosenttia 3,66 miljardiin euroon.

SAP:n Pohjoismaiden ja Baltian alueen toimitusjohtaja Jan Thorell kommentoi tulosta seuraavasti:

”Tämä vuosi on alkanut erinomaisesti SAP:n kannalta Pohjoismaissa. Keskeiset kasvualueemme ovat olleet SAP HANA -teknologia-alusta sekä pilvipalveluratkaisumme. Olemme menestyneet hyvin erityisesti pilvipohjaisten asiakkuudenhallinnan ohjelmistojemme myynnissä. Saimme merkittävän määrän uusia asiakkaita varsinkin keskisuurten yritysten markkinoilla. Tämä tukee aikaisempia arvioitamme siitä, että yritykset investoivat ratkaisuihin, jotka tarjoavat heille paremman näkymän asiakkuuksiin ja joiden avulla parannetaan asiakaskokemusta. SAP myös lanseerasi uuden, kokonaan muistivaraisen S/4 HANA –sovelluskokonaisuuden, joka on lisännyt pohjoismaisten yritysten kiinnostusta käyttää SAP HANA:a tietokanta- ja teknologia-alustana.”

Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen

• Talous, rahoitus

• sap hana
  • cloud