SAP toi markkinoille helppokäyttöisen ennakoivan analytiikan ratkaisun

Ohjelmistoyhtiö SAP on tuonut markkinoille uuden ratkaisun nimeltä SAP® InfiniteInsight®, jonka avulla entistä useampi työtekijä organisaatiossa voi helposti hyödyntää ennakoivaa analytiikkaa päätöksentekonsa tukena. Ratkaisu perustuu SAP:n tytäryhtiön KXEN:n kehittämään ja patentoimaan automaatioteknologiaan, minkä ansiosta ratkaisua voi käyttää ilman erityistä teknistä osaamista.

SAP InfiniteInsightin keskeiset ominaisuudet ovat:

- Analyyttinen data: Explore-toiminallisuuden ansiosta käyttäjä voi määritellä suuren määrän uudelleen käytettäviä komponentteja, joiden avulla automaattisesti luodaan analyyttisen datan joukkoja ennakoivan analytiikan mallinnusta varten. Tällainen lähestymistapa on nopeampi ja se vähentää inhimillisen virheen mahdollisuutta verrattuna manuaaliseen lähestymistapaan.

- Tarkat mallit: Modelar-toiminallisuus automatisoi kehittyneiden ennakointimallien rakentamisen jokaista tiedonlouhinnan funktiota varten. Tämä auttaa käyttäjää löytämään nopeasti oikean algoritmin ja mallin liiketoimintaongelman ratkaisemiseksi.

- Käyttökelpoiset tulokset: Scorer-toiminallisuuden avulla optimoituja tulosyhtälöitä voidaan käyttää suoraan SAP HANA -tietokannassa ja muissa merkittävissä tietokanta-alustoissa. Koska ennakoivan analytiikan tuloksia hyödynnetään monimutkaisissa sääntö- ja päätöksentekokoneissa, avoimet rajapinnat mahdollistavat integroinnin yrityssovelluksiin, kuten call centereihin ja verkkosivuihin.

- Suorituskyky: Perinteisten ennakointimallien avulla on vaikea hallita suurta määrää kampanjoita, mitata oikeita asioita ja muuttaa säännöllisesti malleja. Factory-toiminallisuuden ansiosta käyttäjät voivat aikatauluttaa mallien päivityksiä liiketoiminnan tarpeiden mukaisesti.

• Tietokone, Televiestintä, IT