SAP S/4HANA:n käyttö kasvaa vauhdilla

Ohjelmistoyhtiö SAP julkisti uuden sukupolven yrityssovellukset nimeltä SAP® Business Suite 4 SAP HANA® (SAP S/4HANA) tämän vuoden helmikuussa. Yhdeksän kuukautta julkistuksen jälkeen 1 300 asiakasta maailmanlaajuisesti käyttää uusia sovelluksia. SAP:n Pohjoismaiden toimitusjohtaja Jan Thorellin mukaan SAP S/4HANA -sovellusten kysyntä on ylittänyt odotukset myös Pohjoismaissa, ja moni yritys suunnittelee parhaillaan niiden käyttöönottoa. SAP lanseeraa tänään SAP S/4HANA sovellusten päivitykset SAP TechEd -tapahtumassa Barcelonassa.

Päivitykset on seurausta SAP:n ja asiakkaiden tiiviistä yhteistyöstä, jossa osapuolet ovat määrittäneet ne liiketoiminnan avainalueet, joilla digitalisointi tuottaa eniten liiketoimintahyötyjä. Yhteistyön lopputuloksena syntyivät ratkaisut, jotka yksinkertaistavat ja virtaviivaistavat entisestään yrityksen avainprosesseja, kuten taloushallinto, myynti ja markkinointi, sähköinen kaupankäynti, toimitusketju, ostotoiminta ja henkilöstöhallinto. Päivitysten ansiosta yritykset voivat tehdä liiketoiminnastaan täysin digitaalista kaikilla liiketoiminta-alueilla.

Toinen merkittävä uutinen on se, että SAP yhdistää S/4HANA:n digitaaliset ominaisuudet nyt myös liiketoimintokohtaisiin sovelluksiin, kuten SAP Cash Management -taloushallinnon, SAP SuccessFactors -henkilöstöhallinnon, Ariba Network -ostotoiminnan ja SAP Hybris -sähköisen kaupankäynnin ratkaisuihin. Päivitys koskee sekä pilvi- että on-premise-ratkaisuja.

Linkki alkuperäiseen englanninkieliseen tiedotteeseen

• Tietokone, Televiestintä, IT