Dan Ahlstedt johtamaan SAP:n myyntioperaatioita EMEA-maissa

Dan Ahlstedt on nimitetty yritysohjelmistoyhtiö SAP:n myyntioperaatioiden johtajaksi Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa (EMEA). Aiemmin Ahlstedt vastasi Pohjoismaiden ja Baltian operatiivisesta liiketoiminnasta. Ahlstedtilla on takanaan 12 vuoden johtajanura SAP:ssa. Hän työskenteli SAP Finlandin toimitusjohtajana vuosina 2004-2005.

Uudessa tehtävässä Ahlstedtin vastuulla on kehittää myynnin tehokkuutta ja tuottavuutta EMEA-alueella. Hän raportoi tehtävässä maailmanlaajuisesta asiakkuusstrategiasta sekä myynnin operatiivisesta toiminnasta vastaavalle johtajalle Ken Hamelille.

Sen lisäksi, että vastuualue laajenee Pohjoismaista ja Baltiasta koko EMEA-alueelle, myös työnkuva muuttuu.

”Olen aiempaa enemmän tekemisissä SAP:n strategian toimeenpanossa kuin myynnin prosesseissa. Osallistun myös globaalin tason suunnitteluun. Kiirettä pitää, ja edessä on paljon opiskeltavaa, kun kyseessä on sekä uusi organisaatio että uusi maantieteellinen alue”, Ahlstedt, jonka käyntikortissa lukee nyt VP Operations EMEA, kuvailee.

Häntä kiinnostaa tehtävässä uusien asioiden opiskelu, Euroopan laajuinen vastuu sekä mahdollisuus auttaa pitkän kenttäkokemuksen jälkeen SAP:n strategian jalkauttamisessa EMEA-maissa.

”Minulle on myös tärkeää, että voin jatkaa työtä suomalaisten asiakkaiden kanssa”, Ahlstedt sanoo.

Ahlstedtin mukaan maailma muuttuu nopeasti, siksi SAP pitää rajapinnat avoimina teknologiamuutoksille eikä toimi yhden teknologian varassa.

”Ohjelmistoliiketoiminnassa tapahtuu tällä hetkellä todella kiinnostavia asioita. Olen innoissani siitä, miten uusien teknologioiden avulla voidaan oikeasti muuttaa nopeasti yritysten sekä julkisten organisaatioiden toimintaa”, Ahlstedt sanoo.

• Tietokone, Televiestintä, IT

• pilvipalvelu

Maailman johtava liiketoimintaratkaisujen toimittaja SAP auttaa kaikenkokoisia yrityksiä ja toimialoja toimimaan paremmin. Tukitoiminnoista kulmahuoneeseen, varastosta myymälään, pöytäkoneesta mobiililaitteeseen – SAP auttaa ihmisiä ja organisaatioita toimimaan tehokkaammin yhdessä ja hyödyntämään liiketoimintatietoa entistä paremmin. SAP:n sovellukset ja palvelut auttavat yli 310 000 asiakasta yli 130 maassa toimimaan kannattavasti, uudistumaan jatkuvasti ja kasvamaan kestävästi. Lisätietoja www.sap.com ja www.sap.com/finland

Taina Kaitala