Tiedote -

Martin Schirmer SAP:n Pohjoismaiden ja Baltian maiden uudeksi toimitusjohtajaksi – siirtyy tehtävään Workday:ltä

Ohjelmistoyhtiö SAP:n uudeksi Pohjoismaiden ja Baltian maiden toimitusjohtajaksi on nimitetty Martin Schirmer. Hän palaa vuoden tauon jälkeen takaisiin SAP:iin pilvipohjaisia ohjelmistoja tarjoavan Workday:n Euroopan aluejohtajan paikalta. Schirmer aloittaa uudessa tehtävässään 1.3.2016 alkaen. Hän asemapaikkansa on SAP:n Kööpenhaminan toimisto. Schirmer seuraa tehtävässä Jan Thorellia, joka johti menestyksekkäästi SAP:n liiketoimintaa Pohjoismaissa ja Baltian maissa kuuden vuoden ajan.

Schirmer tuli SAP:n palvelukseen ensimmäistä kertaa vuonna 1995. Ennen Workday:lle siirtymistään hän toimi SAP:ssa 20 vuotta eri kansainvälisissä tehtävissä muun muassa SAP Africa:n ja SAP UK:n organisaatioissa, joista jälkimmäisessä myyntijohtajan tehtävissä.

“SAP:n strategiana on edistää digitaalista liiketoimintaa. Pohjoismaat ja Baltian maat tunnetaan digitaalisuuden varhaisina omaksujina ja kokeilijoina, mikä tekee alueesta kiinnostavan kasvumarkkinan SAP:lle. Tavoitteeni on kiihdyttää markkinan ja ekosysteemimme kasvua entisestään”, sanoo Schirmer.

“Se, että saimme houkuteltua Martinin takaisin SAP:lle, on osoitus meidän markkina-asemasta, tuoteportfolion vahvuudesta sekä vetovoimasta asiakkaiden ja kumppaneiden keskuudessa. Pohjoismaat ja Baltian maat ovat SAP:lle strategiset kasvualueet, joten Martinin osaaminen ja kokemus ovat juuri sitä, mitä tarvitsemme laajentaaksemme liiketoimintaamme”, sanoo SAP:n Pohjois-Euroopan johtaja Darren Roos, jolle Schirmer tehtävässään raportoi.

• Tietokone, Televiestintä, IT

Maailman johtava liiketoimintaratkaisujen toimittaja SAP auttaa kaikenkokoisia yrityksiä ja toimialoja toimimaan paremmin. Tukitoiminnoista kulmahuoneeseen, varastosta myymälään, pöytäkoneesta mobiililaitteeseen – SAP auttaa ihmisiä ja organisaatioita toimimaan tehokkaammin yhdessä ja hyödyntämään liiketoimintatietoa entistä paremmin. SAP:n sovellukset ja palvelut auttavat yli 300 000 asiakasta yli 130 maassa toimimaan kannattavasti, uudistumaan jatkuvasti ja kasvamaan kestävästi. Lisätietoja www.sap.com ja www.sap.com/finland

Taina Kaitala

Lehdistön yhteyshenkilö SAP Finlandin lehdistökontaktit, Viestintätoimisto Manifesto +358 50 372 3406