Tiedote -

Microsoft ja SAP laajentavat yhteistyötä pilvi-, data- ja mobiiliratkaisujen alueella

Microsoft ja SAP ovat laajentaneet globaalia kumppanuuttaan parantaakseen työntekijöiden tuottavuutta ja työvoiman liikkuvuutta sekä tuomaan entistä enemmän lisäarvoa asiakkaiden ja kumppaneiden liiketoimintaan.

Yhtiöiden tarkoituksena on laajentaa yritysten pitkän aikavälin yhteistyötä kolmella keskeisellä osa-alueella: SAP-ratkaisujen sertifiointi Microsoft Azure -alustalle; SAP ja Microsoft-sovellusten välinen yhteentoimivuus, kuten SAP® BusinessObjects™ business intelligence -ratkaisun ja Microsoft’s Power BI -ratkaisujen; sekä mobiilituottavuuden lisääminen laajentamalla Windows Phone 8.1.-mallin kehitystä ja tukea.

SAP-sovellukset saatavilla Microsoft Azuressa

On odotettavissa, että vuoden 2014 toisen neljänneksen loppuun mennessä Microsoft ja SAP tulevat tukemaan seuraavia sovelluksia: SAP® Business Suite, SAP Business All-In-One, SAP Mobile Platform, SAP Adaptive Server® Enterprise (SAP ASE) ja Azuressa toimiva SAP HANA® -alustan kehitysversio.

Uudet ja olemassa olevat asiakkaat voivat hyödyntää “maksa käytön mukaan”-mallia Azuressa vähentääkseen infrastruktuurinsa kokonaiskäyttökustannuksia. Asiakkaat voivat hyödyntää Azuren tarjoamia tietojenkäsittelyresursseja SAP-sovellusten tukemiseksi ja skaalata nopeasti kapasiteettia vaatimusten muuttuessa, ja maksaa näin vain käyttämistään resursseista.

Datan saatavuus ja yhteensopivuus paranee

Microsoft ja SAP ilmoittivat myös Excel-liitännästä SAP BusinessObjects BI -ratkaisuihin Microsoft’s Power BI -ratkaisun kautta. Microsoft ja SAP myös julkistivat suunnitelmansa syventää sovellusten ja alustojen yhteentoimivuutta uudella SAP Gateway for Microsoft -versiolla, minkä avulla asiakkaat voivat automatisoida liiketoiminnan prosesseja sekä parantaa pääsyä SAP-sovelluksiin ja tietoihin Microsoft Office 365 ja Microsoft Azure -palveluja käytettäessä. Asiakkaat voivat aloittaa nykyisellä SAP Gateway for Microsoft -versiolla ja päivittää sen uusimpaan versioon sen tullessa saataville vuoden 2014 toisella puoliskolla.

Mobiiliyhteistyö lisääntyy

Microsoft ja SAP aikova jatkossa kehittää ja markkinoida yhteistyössä SAP -mobiilisovelluksia Windowsille ja Windows Phone 8.1. -puhelimelle. Näitä uusia sovelluksia tullaan hallitsemaan SAP Mobile Secure -portfoliolla tai Windows Intunella.

Linkki englanninkieliseen tiedotteeseen

• Tietokone, Televiestintä, IT

• cloud
  • microsoft