Tiedote -

OP-Pohjolalle esimiestyötä ja johtamista tukeva järjestelmä SAP SuccessFactorsilta

OP-Pohjola-ryhmä ja ohjelmistoyhtiö SAP ovat tehneet sopimuksen esimiestyötä tukevasta SAP SuccessFactors Talent Management -kokonaisuudesta. SuccessFactors on maailman johtava pilvipohjainen henkilöstöhallinnon ratkaisu.

OP-Pohjola-ryhmän tavoitteena on ollut luoda koko ryhmää palvelevat prosessit ja ratkaisut, jotka tukevat koko organisaation osaamispääoman kehittämistä.

SuccessFactors Talent Management -kokonaisratkaisu toteutetaan OP-Pohjola-ryhmässä vaiheittain. Ensimmäisenä käyttöön otetaan rekrytointia ja suorituksen johtamista tukevat toiminnot alkuvuonna 2015. Prosessialueita otetaan käyttöön lisää vaiheittain vuoden 2015 aikana. Tavoitteena on, että kokonaisratkaisu on käytössä koko ryhmässä vuonna 2016.

Ratkaisu antaa suorituksen ja osaamisen hallinnasta kokonaiskuvan, jonka avulla nähdään millaista osaamista tarvitaan tänään ja millaiset tarpeet ovat huomenna.

”Kiire on esimiestyön keskeisimpiä haasteita ja siksi olemme valjastaneet järjestelmän tuomaan johtamisen kannalta oleellisen tiedon helposti käyttäjälle – ajasta ja paikasta riippumatta. Ajankäyttö siirtyy tiedon etsimisestä analysointiin, parempiin päätöksiin ja vuorovaikutukseen tiimin jäsenten kanssa”, kertoo johtaja Matti Karell, HCM/Cloud, SAP Nordics.

Matti Karell, johtaja HCM/Cloud, SAP Nordics

p. +358 400 607 779 E-mail: matti.karell(at)sap.com

Pirjo Akselin, palvelujohtaja, OP-Pohjola-ryhmä

p: +358 408 202 244 E-mail: pirjo.akselin(at)op.fi