Tiedote -

OpusCapita valitsi SuccessFactorsin ratkaisun henkilöstötiedon globaaliin hallintaan

Taloushallinnon automatisointi- ja ulkoistuspalveluita tarjoava OpusCapita on valinnut uuden, käyttäjäystävällisemmän tietojärjestelmän henkilöstötiedon globaaliin hallintaan. Yhdeksässä Euroopan maassa toimiva, Suomessa Itellan alakonsernina toimiva OpusCapita tulee ottamaan käyttöön uuden pilvipalvelupohjaisen Successfactors-ratkaisun, jonka toimittaa ohjelmistoyhtiö SAP.

Kyseessä on yhtenäinen, integroitu globaali järjestelmä henkilöstötiedon hallintaan, tavoitteiden asetantaan ja seuraamiseen sekä henkilöstön ohjaamiseen ja palkitsemiseen. Uusi ratkaisu tulee korvaamaan nykyisin käytössä olevan SAP HCM -työkalun henkilöstötiedon globaalissa hallinnassa.

"Yrityksellemme tuli ajankohtaiseksi hankkia omiin lähtökohtiimme ja tarpeisiimme soveltuva HR-järjestelmä ja tarjouskilpailun päätteeksi päädyimme keväällä 2014 SuccessFactorin tarjoamaan kokonaisuuteen. Kyseessä on käyttäjäystävällinen, moderni, joustava ja globaali järjestelmä, joka tukee OpusCapitan tarpeita. Uskomme, että se pystyy vastaamaan myös tulevaisuuden vaatimuksiin ja haasteisiin", OpusCapitan henkilöstöjohtaja Pekka Makkonen kommentoi ratkaisun valintaa.

Projekti on käynnistynyt kesäkuussa implementointikumppanina ja jälleenmyyjänä toimivan HCM-järjestelmiin erikoistuneen Gavdin kanssa. Uuden järjestelmän käyttöönotto tapahtuu suunnitelman mukaan marraskuussa 2014.

Lisätietoa:

Matti Karell, Pohjois-Euroopan johtaja, SuccessFactors

matti.karell@sap.com

Pekka Makkonen, henkilöstöjohtaja, OpusCapita Group Oy

pekka.makkonen@opuscapita.com

Tuomo Ropponen, toimitusjohtaja, Gavdi Finland Oy

tuomo.ropponen@gavdi.com

OpusCapita

OpusCapita virtaviivaistaa taloushallinnon prosesseja automatisointi- ja ulkoistuspalveluina yli 10 000 asiakasyritykselle yli 50 maassa. Toimimme yhdeksässä Euroopan maassa ja meillä on 2100 työntekijää. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 263 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme on Espoossa ja olemme osa Itella-konsernia. Lisätietoja www.opuscapita.fi

SuccessFactors, an SAP Company

SuccessFactors tarjoaa asiakkaille pilvipalveluihin pohjautuvia HCM-ratkaisuja, joiden avulla organisaatioiden henkilöstöhallinto voi tukea liiketoiminnan tavoitteita parhaalla mahdollisella tavalla. SuccessFactorsin ratkaisuja tukevat sekä globaali kumppaniekosysteemi että emoyhtiö SAP:n kokenut organisaatio. Yhtiön pilvipohjaisia ratkaisuja käyttää noin 23 miljoonaa tilaajaa 35 eri kielellä maailmanlaajuisesti. SuccessFactorsilla on noin 3 700 asiakasta 60 toimialalta yli 177 maassa.

Gavdi

Gavdi on vuonna 1999 perustettu ketterä SuccessFactors- ja SAP HCM -kumppani, joka on erikoistunut konsultoimaan kaikenkokoisia yrityksiä henkilöstöprosessien ja HRIT-ratkaisujen yhteensovittamisessa. Lähes 250 konsulttiamme palvelevat asiakkaitamme maailmanlaajuisesti yli 100 maassa ja kaiken kaikkiaan Gavdilla on yli 300 asiakasta. Gavdin pääkonttori sijaitsee Tanskassa ja Suomessa olemme toimineet vuodesta 2007 lähtien. Lisätietoja www.gavdi.com

• Tietokone, Televiestintä, IT

• henkilöstöhallinta